Dr. Miles
Expert
Jag köpte KLMs mistake fare mellan Köpenhamn-Taipei i Business class för ca 6.500 SEK inkl. skatter i februari. Tack @Magnus_K!
Det finns inte så många reserapporter om KLM Business class (eller från Skyteam överhuvudtaget) därför passar jag på att skriva lite enklare bildreserapport.
Direktflyget mellan Amsterdam-Taipei var i gamla Business class kabin på Boeing 777 så valde jag att flyga via Hong Kong för att kunna flyga med Boeing 747 i nya Business class kabin.
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Boarding:
Tydlig information och fysiska fållor.
Något skandinaviskt flygbolag får gärna studera hur en Priority boarding fungerar på andra flygplatser och hos andra flygbolag.
Boeing 747:
Kommunikationsrum:
Kabinbilder:
En stol på första raden hade problem med reclining.
Ett par tekniker kom ombord före starten och försökte att fixa problemet.
Efter ca en kvart löste de problemet och vi fick flyga.
Stolen:
Stolkontroller:
Eluttag och kontakt till hörlurar:
IFE:
Kontroller till IFEn:
Amenity kits:
Pre-flight drink, appensinjuice:
Utsikter från kabinen:
Drinklista:
Mat:
Soppa
Varmrätt: jag tror att det var lammgryta med potatismos
Yoghurtglass
Ankomst till Hong Kong:
Sammanfattning:
Det var ett nattflyg mot Hong Kong så sov jag mestadel av flyget förutom vid middagsservering.
Därför är det kanske inte så rättvist att jämföra servicenivån med andra longhaul flygningar i Business class.
Stolen var helt OK att sova i. Det blev helt platt och det var lite mer plats vid axlarna och det blev smalare mot fötterna.
Det var dock lite svårt att klättra över grannens ben medan han sov. Jag föredrar Business class kabin som alla stolar har access till gång (ungefär som Cathay Pacific eller SAS har på sina long haul flotta).
Det finns inte så många reserapporter om KLM Business class (eller från Skyteam överhuvudtaget) därför passar jag på att skriva lite enklare bildreserapport.
Direktflyget mellan Amsterdam-Taipei var i gamla Business class kabin på Boeing 777 så valde jag att flyga via Hong Kong för att kunna flyga med Boeing 747 i nya Business class kabin.
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Boarding:
Tydlig information och fysiska fållor.
Något skandinaviskt flygbolag får gärna studera hur en Priority boarding fungerar på andra flygplatser och hos andra flygbolag.
Boeing 747:
Kommunikationsrum:
Kabinbilder:
En stol på första raden hade problem med reclining.
Ett par tekniker kom ombord före starten och försökte att fixa problemet.
Efter ca en kvart löste de problemet och vi fick flyga.
Stolen:
Stolkontroller:
Eluttag och kontakt till hörlurar:
IFE:
Kontroller till IFEn:
Amenity kits:
Pre-flight drink, appensinjuice:
Utsikter från kabinen:
Drinklista:
Mat:
Soppa
Varmrätt: jag tror att det var lammgryta med potatismos
Yoghurtglass
Ankomst till Hong Kong:
Sammanfattning:
Det var ett nattflyg mot Hong Kong så sov jag mestadel av flyget förutom vid middagsservering.
Därför är det kanske inte så rättvist att jämföra servicenivån med andra longhaul flygningar i Business class.
Stolen var helt OK att sova i. Det blev helt platt och det var lite mer plats vid axlarna och det blev smalare mot fötterna.
Det var dock lite svårt att klättra över grannens ben medan han sov. Jag föredrar Business class kabin som alla stolar har access till gång (ungefär som Cathay Pacific eller SAS har på sina long haul flotta).
Last edited: