Senaste nytt

SAS GoldTrack?

Jonas C

Medlem
Såg att SAS gjorde ett instagram inlägg om Star Alliance GoldTrack.

Innebär detta att SAS tänker införa konceptet på de Skandinaviska flygplatserna, eller luras de bara?

Det vore trevligt om SAS kunde erbjuda FastTrack till övriga Star Golds.
 

dino_81

Medlem
Såg att SAS gjorde ett instagram inlägg om Star Alliance GoldTrack.

Innebär detta att SAS tänker införa konceptet på de Skandinaviska flygplatserna, eller luras de bara?

Det vore trevligt om SAS kunde erbjuda FastTrack till övriga Star Golds.

Jag tänkte precis samma när jag såg inlägget. Kanske kommer GoldTrack att bli standard på samtliga medlemmars hubbar?
 

mha321

Medlem
Innebär detta att SAS tänker införa konceptet på de Skandinaviska flygplatserna, eller luras de bara?
Luras gör de väl inte - det är ju en förmån på andra flygplatser som SAS flyger från för deras egna EBG-medlemmar.

Vore nog trevligt om de gjorde det, men just den här gången tycker jag snarare det verkar handla om en koordinerad marketing-kampanj -- i princip exakt samma tweet som SAS har på sin twitter har t.ex. även star alliance på sin, bara med annan bild.
 
På Arlanda funkar det ju i praktiken redan. Jag har testat och bara man har sitt EBG inlagt i bokningen, oavsätt *A bolag som man åker med, så går det att passera automatspärren i FastTrack.
 

Jonas C

Medlem
Det har jag inte testat för att jag har bara EBG men systemet kan nog inte känna skillnad på SAS Guld och tex United Guld. Däremot funkade det inte med BAEC Silver mvh testpiloten :)
Får ingen FastTrack som TK Guld. Systemet säger nej, men oftast är de snälla och släpper igenom mig. Tycker dock att SAS borde erbjuda det till alla Star Gold, med tanke på att alla andra Star Alliance bolag gör det.
 
Får ingen FastTrack som TK Guld. Systemet säger nej, men oftast är de snälla och släpper igenom mig. Tycker dock att SAS borde erbjuda det till alla Star Gold, med tanke på att alla andra Star Alliance bolag gör det.
Aha, intressant med nån som har testat som inte är EBG. Iaf så borde det inte vara så svårt att införa, jag menar det är ju bara tekniskt fix och lite nya skyltar. Man behöver ju inte bygga nått rent fysiskt, FastTracken finns ju redan där.
 

Dr. Miles

Expert
Får ingen FastTrack som TK Guld. Systemet säger nej, men oftast är de snälla och släpper igenom mig. Tycker dock att SAS borde erbjuda det till alla Star Gold, med tanke på att alla andra Star Alliance bolag gör det.
Långt ifrån alla Star Alliance flygbolag gör det när det gäller Fast track.

Turkish Airlines släpper inte andra flygbolags Star Alliance Gold medlemmar på deras Fast track heller.
 

Jonas C

Medlem
Långt ifrån alla Star Alliance flygbolag gör det när det gäller Fast track.

Turkish Airlines släpper inte andra flygbolags Star Alliance Gold medlemmar på deras Fast track heller.
På TK får alla Star Gold FastTrack förutsatt att man reser på TK metall. Reser man med andra *A bolag får man ingen FastTrack, även om man har Guld hos TK.
 
Toppen