Senaste nytt

Nya Scandic Continental Stockholm - Besviken!

malmokalle

Medlem
Efter att i många år och många gånger ha bott på Continental så var det dags för en weekendresa med frun till Stockholm och nya Continental lät som ett bra alternativ. Den berömda guldkanten skulle fram så jag bokade ett Superior Extra vilket är det näst bästa rummet, Junior Suit finns också. Efter incheckning så fick vi rum 624. När vi kom upp på rummet så hade man bäddat bäddsoffan, vilket blockerade en bra bit av rummet.

  1. Ringde receptionen, inget hände.
  2. Efter 1 timme gick vi ner i receptionen för en tur på stan. Jag påpekade då problemet och man lovade fixa under tiden vi var ute.
  3. När vi kom tillbaks så hade man fällt upp bäddsoffan halvvägs och satt in en extra säng. Så istället för två extra sängar så fanns nu en extra + två halva.
  4. Ringde receptionen och var extremt tydlig med vad jag ville, dvs. att man skulle ta bort bäddningen i bäddsoffan så vi kunde sitta där och att man skulle ta bort extrasängen.
  5. Efter 5 min kom en kille. Han gick in i rummet utan att knacka, tog extrasängen och försvann. Jag var övertygad att han skulle komma tillbaks och fixa bäddsoffan, men icke.

Suck!

Under tiden jag väntade kollade jag vad Superior Extra innebar enligt bokningssidan och fann bl.a. följande:

* Badrockar
* Sminkspegel
* Skrivbord
* Stadsutsikt
* Superior Extra Voucher SEK

Gick ner till receptionen och meddelade att vi fått fel rum och gärna ville byta. Nä då, vi hade fått rätt - ett Superior Extra. När jag visade på medhavd platta vad som skulle ingå så påstod receptionisten detta bara gällde vissa rum och att skillnaden med andra Superior rum var att man fick en voucher på 50 kr, vilket vi ifs inte heller hade fått. När jag påpekade att det verkar lite dumt att betala ca 1000 kr mer (Vi betalade för 2 nätter totalt 5 676 kr) för att få en voucher på 50 kr så fick jag inger svar.

Nu var jag något irriterad (men lugn) och "krävde" byte av rum, framför allt för att den utlovade stadsutsikten var bytt mot en väggutsikt några meter från fönstret och att inget av det jag listat ovan fanns. Efter lite knappande så fick vi rum 1120 istället.

"Du får gärna skicka med några vouchers för besväret och för att bokningssidan innehåller fel information" sa jag när jag fick rumskortet. Utan ett ord räckte hon fram 4x150 kr. "Tack" sa jag och gick för att byta rum.

Nåväl, efter några turer med hissen, så var vi installerade i rum 1120 och konstaterade efter en stund följande:
  • Hela rummet var litet och ytterst spartanskt inrett.
  • Målade väggar med någon metallplåt som enda dekoration.
  • Toaletten var minimal. Absolut ingen plats för necessärer, deodorant, hårmedel, medicin etc. Detta fick man ställa på "skrivbordet".
  • Ingen garderob utan en märklig "rörställning" på ena kortsidan där man hängde kläderna ovanpå varandra. Vi var två personer och skulle bo två nätter vilket gjorde att allt inte fick plats. Vi utsåg bäddsoffan (som i det här rummet var "halv") till extra garderob.
  • Ingen plats (lådor) för underkläder, strumpor, etc. Detta fick vi lägga på "skrivbordsstolen".
  • "Skrivbordet" är ett vanligt runt bord som med nöd och näppe rymmer en laptop men inget mer.
  • Inga badrockar eller sminkspegel
  • Naturligtvis ingen minibar eller strykjärn/strykbräda.
Som sagt besviken på att man har sparat på precis allt när det gäller rummen!

upload_2016-5-31_21-40-15.png

Foto: Scandic hemsida
 
Last edited:

Stefan62

Medlem
Många Scandic har infört en ny kategori "Superior Extra Plus" och som jag uppfattat det så är det då det blir 50 SEK i voucher...plus lite annat extra...
 

MegaFlyer

Medlem
Efter att i många år och många gånger ha bott på Continental så var det dags för en weekendresa med frun till Stockholm och nya Continental lät som ett bra alternativ. Den berömda guldkanten skulle fram så jag bokade ett Superior Extra vilket är det näst bästa rummet, Junior Suit finns också. Efter incheckning så fick vi rum 624. När vi kom upp på rummet så hade man bäddat bäddsoffan, vilket blockerade en bra bit av rummet.

  1. Ringde receptionen, inget hände.
  2. Efter 1 timme gick vi ner i receptionen för en tur på stan. Jag påpekade då problemet och man lovade fixa under tiden vi var ute.
  3. När vi kom tillbaks så hade man fällt upp bäddsoffan halvvägs och satt in en extra säng. Så istället för två extra sängar så fanns nu en extra + två halva.
  4. Ringde receptionen och var extremt tydlig med vad jag ville, dvs. att man skulle ta bort bäddningen i bäddsoffan så vi kunde sitta där och att man skulle ta bort extrasängen.
  5. Efter 5 min kom en kille. Han gick in i rummet utan att knacka, tog extrasängen och försvann. Jag var övertygad att han skulle komma tillbaks och fixa bäddsoffan, men icke.

Suck!

Under tiden jag väntade kollade jag vad Superior Extra innebar enligt bokningssidan och fann bl.a. följande:

* Badrockar
* Sminkspegel
* Skrivbord
* Stadsutsikt
* Superior Extra Voucher SEK

Gick ner till receptionen och meddelade att vi fått fel rum och gärna ville byta. Nä då, vi hade fått rätt - ett Superior Extra. När jag visade på medhavd platta vad som skulle ingå så påstod receptionisten detta bara gällde vissa rum och att skillnaden med andra Superior rum var att man fick en voucher på 50 kr, vilket vi ifs inte heller hade fått. När jag påpekade att det verkar lite dumt att betala ca 1000 kr mer (Vi betalade för 2 nätter totalt 5 676 kr) för att få en voucher på 50 kr så fick jag inger svar.

Nu var jag något irriterad (men lugn) och "krävde" byte av rum, framför allt för att den utlovade stadsutsikten var bytt mot en väggutsikt några meter från fönstret och att inget av det jag listat ovan fanns. Efter lite knappande så fick vi rum 1120 istället.

"Du får gärna skicka med några vouchers för besväret och för att bokningssidan innehåller fel information" sa jag när jag fick rumskortet. Utan ett ord räckte hon fram 4x150 kr. "Tack" sa jag och gick för att byta rum.

Nåväl, efter några turer med hissen, så var vi installerade i rum 1120 och konstaterade efter en stund följande:
  • Hela rummet var litet och ytterst spartanskt inrett.
  • Målade väggar med någon metallplåt som enda dekoration.
  • Toaletten var minimal. Absolut ingen plats för necessärer, deodorant, hårmedel, medicin etc. Detta fick man ställa på "skrivbordet".
  • Ingen garderob utan en märklig "rörställning" på ena kortsidan där man hängde kläderna ovanpå varandra. Vi var två personer och skulle bo två nätter vilket gjorde att allt inte fick plats. Vi utsåg bäddsoffan (som i det här rummet var "halv") till extra garderob.
  • Ingen plats (lådor) för underkläder, strumpor, etc. Detta fick vi lägga på "skrivbordsstolen".
  • "Skrivbordet" är ett vanligt runt bord som med nöd och näppe rymmer en laptop men inget mer.
  • Inga badrockar eller sminkspegel
  • Naturligtvis ingen minibar eller strykjärn/strykbräda.
Som sagt besviken på att man har sparat på precis allt när det gäller rummen!

Visa bifogad bild 53016
Foto: Scandic hemsida
Stort tack för mycket bra insight!
 
Snacket i branschen är att dom har haft stora problem efter öppningen bla med personalen. Tyvärr kanske Scandic har tagit på sig lite för mkt nu när Haymarket öppnar nästan samtidigt.
 

Johannes

Medlem
Så som 1120 ser ut ser många ny renoverade Scandic rum ut, jag gillar rörställningen, men jag packar inte upp något annat skjortor från väskan. Minibar har du mycket sällan på Scandic numera och tyvärr har väl knappt något hotell strykbräda efter renoveringar, var på Elite Plaza i Göteborg för några helger sedan, ingen strykbräda för heller.... Det går utför för alla hotell i Sverige känns det som. Choice kedjan känns som den dom ger minst besvikelser nu numera.
 

Alf

Medlem
Tack för tipset. Då skall man undvika detta hotell. Det verkar som det inte blivit bättre i Scandic regi. Det var ett dåligt hotell redan tidigare med ett enormt buller från trafiken. Undviker detta till varje pris. Då är Sergel Plaza mycket bättre, där finns tysta rum in mot gården. Dessvärre är trängseln i frukostmatsalen koatisk. Ett bra Scandic med lugnt och fint läge är Scandic på Karlavägen/Sturegatan.
 

Moco

Medlem
Så som 1120 ser ut ser många ny renoverade Scandic rum ut, jag gillar rörställningen, men jag packar inte upp något annat skjortor från väskan. Minibar har du mycket sällan på Scandic numera och tyvärr har väl knappt något hotell strykbräda efter renoveringar, var på Elite Plaza i Göteborg för några helger sedan, ingen strykbräda för heller.... Det går utför för alla hotell i Sverige känns det som. Choice kedjan känns som den dom ger minst besvikelser nu numera.

Förmodligen för att ingen ställer några som helst krav, utan enbart tittar på pris. Jag bokar själv aldrig Scandic frivilligt numera. Att man inte får någon service är ju ett resultat av denna besparingsiver. Ingen är villig att betala för kompetent personal, utan det blir trötta tonåringar som inte får någon upplärning.
 

malmokalle

Medlem
Förmodligen för att ingen ställer några som helst krav, utan enbart tittar på pris. Jag bokar själv aldrig Scandic frivilligt numera. Att man inte får någon service är ju ett resultat av denna besparingsiver. Ingen är villig att betala för kompetent personal, utan det blir trötta tonåringar som inte får någon upplärning

Nåja, nästan 6 000 kr för två nätter en helg är väl inte precis billigt.........
 
Last edited:
Toppen