Senaste nytt

Koppla ihop betald biljett med award?

varva77

Medlem
Antar att det inte är möjligt men undrar om det finns någon möjlighet att "koppla på" vidare resa på en awardbokning? Har en ToR till Shanghai som egentligen är tänkt att ta mig till Seuol, åtminstone på vägen dit hade jag tänkt ta mig vidare direkt med Asiana eller annan Star alliance som är minimumkrav antar jag. Detta skulle ju vara bra mycket smidigare om jag kan få bagaget skickat direkt osv. Kollade att boka via SAS hemsida för att se vad de föreslog och det var endast via HK, Tokyo eller Peking....
 
Last edited:

andreas

Medlem
Finns tyvärr ingen möjlighet att "koppla-ihop" två separata bokningar. Det du efterfrågar är interlining med bagage. Mig veterligen finns ett sådant avtal mellan SAS/Asiana men det är helt och hållet beroende på inceckningsagent. Alltså, räkna inte med att det går utan se det som en bonus OM det går.

Jag själv har lyckats att med interline på tre separata PNR så visst är det möjligt.

I det fallet var det Singapore Airlines - SAS - SAS. Lämnade in väskan i Adelaide och såg den först i Luleå.
 

NotRyan

Medlem
Jag har lyckats med att både få en betald SK-biljett på samma boardingcard som en BAEC-award med CX samt att skicka bagaget på samma resa ARN - SK - HKG - CX - MNL, men det hänger på agenten...
 
Toppen