Senaste nytt

Etihad first Class lounge Abu Dhabi (AUH)

ACervin

Medlem
Jag flyger first med Etihad nu på torsdag sträckan BNE-AUH, men har sedan business från AUH till CDG. Frågan är om jag kommer in i loungen? Tveksamt antar jag. Funderade på att uppgradera med AA poäng till first på andra sträckan också, men man kan inte dricka hur mycket champagne som helst.
 
  • Gilla
Reactions: m10

ACervin

Medlem
Jag kan meddela att Etihad började i god stil med att hämta mig i en Rolls Royce Silver Spur. Fjorton timmar i första klass i 787 var en ypperlig upplevelse. Men väl i Abu Dhabi var man tillbaks på jorden i dubbel bemärkelse. Långa köer till security och ingen fast track, överfull business lounge med kö till de två duscharna. Hörde mig för i första klass loungen men gäller endast vid avresa.
IMG_1546.jpg
 

jumbooze

Medlem
Finns det inte en arrival lounge? Eller du kanske inte ska stanna i AUH?
Hur fungerar Arrival Lounge om man ska in i landet? Är det annan fast track eller samma tråkiga fast track som alla använder?
 

sepbemi

Medlem
Nu här, bra mat (5-rätters från Emirates palace) men besviken på att både Hennessy Paradis och Yamazaki distellers reserve är slut. 15 min behandling i spa/shave är gratis, lite snålt kanske men rimliga priser på övriga behandlingar (sitter nu ensam i baren efter frun har bokat ett antal behandlingar...)
 
Toppen