Senaste nytt

Ny Business class sale.

Gizmo79

Medlem
Vi åker i slutet på mars så det är ju ett tag kvar. Enda lilla frågetecknet är hur grabben kommer uppleva det, han har aldrig flugit så tidigare. Han är 7 år och resvan, känner inga tveksamheter att ha med honom i en business kabin men frågan är om han kommer känna sig lite ensam i sin stol? Vi åker i deras dreamliner, känns som att sätena är väldigt avskiljda från varandra, eller vad tror ni som har lite koll?
 

Abbs

Medlem
Vi åker i slutet på mars så det är ju ett tag kvar. Enda lilla frågetecknet är hur grabben kommer uppleva det, han har aldrig flugit så tidigare. Han är 7 år och resvan, känner inga tveksamheter att ha med honom i en business kabin men frågan är om han kommer känna sig lite ensam i sin stol? Vi åker i deras dreamliner, känns som att sätena är väldigt avskiljda från varandra, eller vad tror ni som har lite koll?
Med IFE och snacks kommer han känna sig som en kung :) Flygvärdinnor/värdar brukar vara extra uppmärksamma till barn likväl, så ensamhet är nog ingen fara.
 

dgp

Medlem
Vi åker i slutet på mars så det är ju ett tag kvar. Enda lilla frågetecknet är hur grabben kommer uppleva det, han har aldrig flugit så tidigare. Han är 7 år och resvan, känner inga tveksamheter att ha med honom i en business kabin men frågan är om han kommer känna sig lite ensam i sin stol? Vi åker i deras dreamliner, känns som att sätena är väldigt avskiljda från varandra, eller vad tror ni som har lite koll?

Min 8-åriga son åkte första gången i Business för en månad sedan (SAS). Det gick jättebra. Man sitter kanske lite närmare varandra i SAS jämfört med Qatar 787, men det skall nog inte vara något problem. Var sitter familjens tredje person? Det är möjligen lättare att prata med en person på motsatta sidan gången? Vi har valt platserna 4E-4F-4K.

QR-787.jpg
 

nota bene

Medlem
Håller med att två gångplatser nog är bäst.

Tror att det kommer att gå utmärkt - I den åldern brukar det vara spännande att få klara en del saker själv, och det är ju skönare säng ;)
 

matado

Medlem
Vi åker i slutet på mars så det är ju ett tag kvar. Enda lilla frågetecknet är hur grabben kommer uppleva det, han har aldrig flugit så tidigare. Han är 7 år och resvan, känner inga tveksamheter att ha med honom i en business kabin men frågan är om han kommer känna sig lite ensam i sin stol? Vi åker i deras dreamliner, känns som att sätena är väldigt avskiljda från varandra, eller vad tror ni som har lite koll?

Inga problem skulle jag tro. Jag blev uppgraderad från ekonomi till Business när jag flög med min son som är 9 år (vi hade olika bokningar) för ett tag sedan. Jag gav honom Business class sätet och satta mig själv i ekonomi. Han älskade det. Han blev väl omhändertagen av personallen. Som du skriver, är din son resvan så tror jag inte det är något problem. Bara en fantastisk upplevelse för honom, och du kommer få höra mycket klagomål när du bokar ekonomi åt honom nästa gång :)
 
Toppen