Senaste nytt

Radisson Blu Plaza Bangkok

Anfield

Medlem
Hej !

Familjen Anfield har bokat in flyg från Hong Kong till Bangkok i Sommar.
Vi ska stanna där 4 nätter, vad tror ni om detta hotell ? Har bokar rum med lounge vi Carlssons hemsida.
Är loungen bra på detta hotell ? finns det bra fika ? finns det något att äta ?

Hur är Bangkok ? vi har aldrig varit där så det ska bli spännande ! något vi inte får missa ?


Ha en toppen dag !
 

Mikeswede

Medlem
Bra 4 stjärnigt hotell. Loungen ok. Frukosten mycket bra. Utsikt och läge mycket bra. Att göra i Bangkok !? Allt!! Sök här på BC så får du tips om shopping, kolla in Budha samt en del övrigt. Missa inte att åka på en flytande marknad !
 

chazzie

Medlem
Åk upp i Baiyoke Tower, de har en juste BBQ-restaurang där (rekommenderat av en kompis som bor i Bangkok) och kika på utsikten över staden. Åk till den äldre delen av stan, se den liggande Budhan i det vackra Wat Pho-templet, passa även på att se kungens palats som ligger i närheten.
Besök ett eller flera av otaliga shoppingcenter som MBK, Terminal 21, Siam Paragon m.fl.
Ett hett tips jag fick av samma vän, käka hamburgare på "Nerd by Daniel Thaiger", det skall tydligen vara en grym burgare och ungdomen (inklusive äldre ungdom) kan spela TV-spel dessutom.

Det finns som sagt hur mycket som helst att göra, sök på forumet och mången fina tips skola finnas.

Det är varmt och fuktigt så sörj för gott vätskeintag =}

Trevlig resa!
 

kaktusen

Medlem
Jag gjorde Asienresa i F för några veckor sedan och stannade en natt i Bangkok. Valde då VIE MGallery som var billigt och utan tvekan ett av de bästa hotell jag någonsin bott på. Magisk frukost, otrolig service, pool/gym på våning 10, högklassiga rum och fantastisk utsikt. Jag hade en suite på 8o kvm som var häftig. Hotellet har två restauranger, italiensk och en sushi. Provade endast sushi och den var otroligt bra. Jag åker tillbaka under hösten med kidsen och ska då bo på samma hotell. Rekommenderas!
 

MartinH

Medlem
Är loungen bra på detta hotell ? finns det bra fika ? finns det något att äta?
Standardutbud av sprit, så favoritdrinken/groggen kan ordnas. Olika småplock till mat, kommer inte ihåg om det fanns varmt alternativ. Har för mig dom byter varje dag. Kanske inte som ersättning för middag, men trevligt ändå!
Frukosten är riktigt bra!
 

jfolme

Medlem
Bra läge nära Asok station. Taxi brukar vara en fördel att undvika så alltid skönt att bo nära skytrain eller metro i Bangkok.
 
Toppen