Senaste nytt

Stockholm - Tokyo biljetter sökes

Brandten

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm.
  • Var är din destination? Tokyo (NRT eller HND spelar ingen roll även om HND är närmare kund).
  • När vill/behöver du resa ut? 20 eller 21/6 (ska på möte/tillställning på kvällen 22/6 hos kund).
  • När vill/behöver du komma hem? Vill resa hem 23 eller 24/6.
  • Hur länge vill du vara borta? 2-3 nätter.
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen.
  • I vilken kabinklass? Business eller first.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance.
  • Vad är din budget? (per person) max 10.000 SEK per person (har ca 300.000 EB-poäng och 2st 2-4-1 vouchers, därav min låga budget).
  • Vad är det viktigaste för dig? Komma fram i tid till mötet den 22/6.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inte nödvändigt.
Har med ganska kort varsel blivit inbjuden till ett möte/event som jag inte bör tacka nej till. Letar därför biljetter där jag kan bränna lite poäng och en voucher med en riktigt bra produkt. Resan är som ni ser lite stressig så det är inget måste med en hel dag i FCT etc då jag inte kommer kunna njuta fullt ut ändå (tror jag).

Har jag tur kan jag snart lägga in min första tråd här.
 
Last edited:

fcx

Medlem
Just Tokyo har hög tillgänglighet i First med Lufthansa. Söker jag under nästa vecka så hittar jag platser nästan varje dag.

Datumen du frågar efter har tillgänglighet i First. Snabbtittar jag så hittar jag platser med Asiana, Air India och ANA. Bara att hitta något som passar och boka snabbt. Boka om till Lufthansa när/om platser släpps om så önskas.

Med nya fasta summan av bränsletillägg på award borde du landa kring 3000-4000 sek i skatter och avgifter.
 

Brandten

Medlem
Ringde Tallinn (läs Uppsala med tanke på numret) men på alla dessa datum hittade de endast 1st businessclass stol mellan FRA-HND. Resten var ekonomi men blir ändå belastat som business hela vägen.

Nej tack...

Ekonomi t/r blev 2900kr tax + 45000 poäng. Får se hur/vad jag bokar men eftersom tiden är knapp och jag inte kan läsa på om alla hur man bör boka "regler" här på forumet så kommer jag nog utlysa en tävling där mest kreativa bokningsbara rutt belönas med något. :)
 

fcx

Medlem
Näe, man måste göre lite hemläxa själv innan man ringer Tallinn. Annars hittar de ingenting åt dig.
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Det här hittade jag på första försöket:

1.jpg



2.jpg
 

Hylve

Medlem
Yxade ihop en rutt lite snabbt.

UTRESA:
20 Juni:
11.25 - 12.25 ARN-GOT SK159 (SAS Plus)
14.35 - 16.20 GOT-FRA LH817 (Business)
19.00 - 12.20 FRA-ICN OZ542 (First)
21 juni:
18.50 - 21.00 ICN-NRT OZ108 (Business)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

HEMRESA:
23 juni
11.50 - 16.20 HND-LHR NH211 (First)
19.05 - 22.30 LHR-ARN SK1524 (SAS Plus)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Utresan går att optimera när det närmar sig - LH borde inte vara några problem, samt att det förhoppningsvis släpps lite vettiga direktflyg ARN-FRA. Hemresan blir däremot svårslagen:)
 

Brandten

Medlem
Yxade ihop en rutt lite snabbt.

UTRESA:
20 Juni:
11.25 - 12.25 ARN-GOT SK159 (SAS Plus)
14.35 - 16.20 GOT-FRA LH817 (Business)
19.00 - 12.20 FRA-ICN OZ542 (First)
21 juni:
18.50 - 21.00 ICN-NRT OZ108 (Business)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

HEMRESA:
23 juni
11.50 - 16.20 HND-LHR NH211 (First)
19.05 - 22.30 LHR-ARN SK1524 (SAS Plus)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Utresan går att optimera när det närmar sig - LH borde inte vara några problem, samt att det förhoppningsvis släpps lite vettiga direktflyg ARN-FRA. Hemresan blir däremot svårslagen:)

Riktigt snyggt! Då kan jag alltså ringa Tallinn och presentera detta?
Får leta på forumet vad man gör i ett dygn i ICN.
 

Brandten

Medlem
1)
Ser att OZ542 flygs varierande med B777 och B747.... har ju aldrig suttit uppe på B747 så av den anledningen hoppas man ju att just denna avgång trafikeras av den flygplansmodellen men annars, vad hoppas man på?

2)
Dras det first-poäng för hela resan även fast nästan alla leg är business? Om ja, kanske man "sparar" en del poäng på att endast köra business på alla leg?

3)
Om jag bokar imorgon, kan man avboka och få 100% refund OM jag av någon anledning inte kan åka? Lite osäkert pga väldigt mycket jobb just nu här på hemmaplan.

4)
Kan jag skippa ARN-GOT och föreslå valfri ARN-FRA flight istället eller hänger hela den här resan ihop på så vis som du beskrivit @Hylve?

5)
Just det... maten. Jag äter egentligen inte sjömat och sånt (kaviar m.m) så ska man behöva välja flygbolag efter menyn eller finns det lite varierat? Har ju flugit SAS Business och då var det ju väldigt god och bra meny! :)
 
Toppen