Senaste nytt

GPS/Navigations-app Offline

bubblan

Medlem
Hej BC!

Försökte hitta ett bra ställe för denna fråga men hittade inget mer passande.

Jag är på jakt efter en navigations/Gps app så som google maps och dyligt som tillåter Offlinekartor så man inte åker på höga roamingkostnader.

Visst det finns en hel del. Kruxet är att jag eftersöker en funktion där man kan lägga in t.ex butiker via webbgränssnitt och sedan uppdatera i telefonen så det hämtas ned.

Detta har jag inte hittat ännu. Google maps borde ha det men får det inte att fungera. Det går som exempel att spara ned Manhattan men då kommer inga waypoints med.

Hela anledningen till detta är att jag vill spara ned butiker och dyligt för att kunna se vad som finns i närheten vart man än befinner sig.

Om någon känner till detta så borde det vara någon här.

Om admin anser att tråden inte hör hemma på BC så kan den ju givetvis tas bort.
 

henke12

Medlem
På rak arm inget bra svar,
Jag brukar nyttja Google Maps offline och det har funkat skapligt, annars roamar jag!
 

bubblan

Medlem
jag tänkte köra google maps offline men just funktionen jag saknar får jag inte att fungera.

Vill veta vad som finns runtom som man gillar utifrån vart man råkar befinna sig. Jag googlar och googlar vidare. Hittar jag något så postar jag givetvis det
 

chazzie

Medlem
Nackdelen med Google Maps är att vissa områden är icke-nerladdningsbara. Jag noterade att i princip hela Sydostasien och Hong Kong faller in i den kategorin...
 

FF#1

Medlem
Kör en gammal garmin gps med city navigator där telefon inte funkar med roaming mm. Blir dock mer sällan numera. Letar också efter en bra app som inte är för dyr för detta att komplettera Google maps med.
 
Körde en hel weekend med Google Maps Offline på Island (Reykjavik-Vik, Reykjavik-Snaefellsnes, Reykjavik-Golden Circle) och det funkade perfekt med både sök, turn by turn osv.

Ett alternativ som jag kört i US, Australien, Gran Canaria, UK mm är NavFree. Just sökfunktionen suger, men den har helt ok turn by turn.

Ytterligare ett alternativ är att trycka i ett lokalt sim å köra Google Maps online. :) (kör oftast lokalt sim i min iPad å så delar jag ut nätet från den i de länder det går)
 
Toppen