Senaste nytt

Router på resan

nemme

Medlem
Är det någon som har bra tips på en router att ta med sig på resan. Det är främst med tanke på säkerheten i diverse länder jag har i åtanke, men även för att göra det lite flexibelt om det enbart erbjuds trådbundet internet på hotellrummet.

Kravet är att den ska vara liten att ta med sig, men även enkel att konfigurera.

Jag har kollat runt lite i olika butiker och hittat väldigt små och billiga no-name märken på ebay, men även lite dyrare märkesroutrar. Någon i forumet som har erfarenhet i detta?
 

xmit

Medlem
Jag kör med en Sapido RB-1632 för att konvertera från trådbundet till WiFi, eller från USB-modem/telefon till WiFi.

Den är liten och kostade inte mycket på Ebay heller. Har fungerat bra så här långt till ovanstående.
 

Dr. Miles

Expert
Jag kör en no brand wifi router som jag köpte i Hong Kong(runt 150 SEK). Det duger det mesta.

Men jag tänker att skaffa en portable 3G Wifi Router med Ethernet uttag. Typ sån här.
 

David

Medlem
Själv kör jag Apples Airport Express samt deras travel kit med olika strömkontakter.
 

agehall

Medlem
Jag har en liten pryl som kan agera nätverkskort, accesspunkt eller router. Den är extremt behändig. Har för mig att det är en TrendNet någonting, men jag hittar den inte på Liontech's hemsida (där jag köpte min) nu, och jag orkar inte gå ner och kolla exakt vad den heter.

D-link (eller om det är netgear) har en produkt som ser likadan ut, men som saknar switchen där man väljer vilken funktion den ska ha, så den är inte alls lika bra.
 

nemme

Medlem
Tackar för förslagen. I mitt letande så hittade jag även en Asus WL-330N3G som verkar ha en massa funktioner och dessutom är liten och smidig. Beslutsångest... :)
 

agehall

Medlem
Den där Asus-prylen verkar riktigt trevlig och den var ju inte dyr heller. Jag skulle nog ha köpte en sådan och provat om jag vore som dig.
 
Toppen