Senaste nytt

Ombokad, now what?

nollbit

Medlem
Hallå!

Jag och min fru ska flyga till Hong Kong imorgon (fredag 27:e). Vi var bokade på SK963 (ARN - HKG) i Plus, men nu fick jag precis mail från SAS Ticket office med nya biljetter. Lufthansa via München, i ekonomi (Y).

Arlanda - München: 1830 -> 2040
München - Hong Kong: 2220 -> 1525

Landar således åtta timmar sent.

Biljetterna bokade med SAS Friends & Family, så de var ju snorbilliga. Men jag är ju sådär sugen på att sitta i LH ekonomi i 11 timmar.

Är visserligen bara EBS, men kan man inte ens skälla på SAS och få dem att boka oss i premium economy?

Förlåt för rant och tack för hjälp!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Agö

Medlem
Hallå!

Jag och min fru ska flyga till Hong Kong imorgon (fredag 27:e). Vi var bokade på SK963 (ARN - HKG) i Plus, men nu fick jag precis mail från SAS Ticket office med nya biljetter. Lufthansa via München, i ekonomi (Y).

Arlanda - München: 1830 -> 2040
München - Hong Kong: 2220 -> 1525

Landar således åtta timmar sent.

Biljetterna bokade med SAS Friends & Family, så de var ju snorbilliga. Men jag är ju sådär sugen på att sitta i LH ekonomi i 11 timmar.

Är visserligen bara EBS, men kan man inte ens skälla på SAS och få dem att boka oss i premium economy?

Förlåt för rant och tack för hjälp!
Jo, det skulle jag göra. Tyvärr kan du ju inte ringa till dom nu som EBS.
 

Bryant

Medlem
Se det positiva!

Cash!
Poäng för SAS och LH!

Fortfarande fri bar fast sämre benutrymme .
 
  • Gilla
Reactions: Gus

olo

Medlem
Jag hade också försökt få till Premium economy även hos Lufthansa. Annars borde det för övrigt ge ersättning för såväl försening som för nedgradering, för att se det positivt.

Är chatten det enda som är öppet så här dags för <EBG?
 

nollbit

Medlem
Jag hade också försökt få till Premium economy även hos Lufthansa. Annars borde det för övrigt ge ersättning för såväl försening som för nedgradering, för att se det positivt.

Är chatten det enda som är öppet så här dags för <EBG?

Chatten stänger samtidigt som telefonen verkar det som. Och ersättningen är vad, 75% av biljettpriset? Problemet är ju att det är typ 1500 per person på dessa biljetter :( Man misstänker ju att det är därför de bokade om oss i ekonomi.
 

NiNE

Medlem
Jag är i samma sits. Frun och jag har olika bokningar då jag stannar några dagar extra pga jobb. Hon skulle åka ut fredag och hem måndag, men nu tappar vi större delen av första dagen, så det känns inte som att det är någon idé för henne att åka. Jag sitter på en betald businessbiljett och hon på en awardbiljett i business. Hur funkar det om jag bokar av hennes, får jag tillbaka poäng och skatter? Och vad kan jag förvänta mig?

Tror att du kan ringa SAS hotline, det gäller även för ekonomibiljetter och statuslösa om avgången är inom 24 timmar. Jag sitter i telfonkö där nu sedan tjugo minuter tillbaka...
 
Toppen