Senaste nytt

Ej möjligt boka Singapore Airlines Business med EB längre?

Jag har en bokning som innehöll Singapore - Bangkok med Singapore Airlines i business. När jag gick in och kollade på resan imorse så var det benet helt plötsligt borta. Jag trodde flighten var inställd men när jag gick in och kollade på Singapore Airlines hemsida så säljer de fortfarande biljetter till den flighten. Jag kollade på ANA också och det finns fortfarande award-tillgänglighet.

Som vanligt har jag inte hört något från SAS överhuvudtaget. Jag förstår inte riktigt vad det är som spökar här, det enda jag kan tänka är att man inte kan boka Singapore Airlines längre. Jag har inte bestämt mig om jag skall ringa till SAS, eller se vad som händer om jag inte gör det.
 

jumbooze

Medlem
Måste vara din bokning, jag har en BKK-SIN med SQ award i C som ligger kvar fint...
Använder My Flights som bevakning...
 

Dr. Miles

Expert
Det känns lite för tidigt att dra slutsatsen "Det går inte att boka Singapore Airlines Business class award med SAS EuroBonus poäng".
Har din bokning redan biljetterad? Jag har hört att Singapore Airlines cancellerar alla awardbokningar som inte var biljetterade inom 24 timmar.

Märkligt. Även om det inte längre går att boka så borde väl inte befintliga bokningar strykas?!
Precis så jag tänker.

EDIT: Jag har ringt till SAS och har försökt att boka en bonusresa mellan Singapore - Bangkok med Singapore Airlines i Business class.
Det var inga problem för SAS agenten att hitta platsen och provboka (jag sa att jag behöver att tänka lite till), så det är inget problem att boka de flygningarna.

Jag provbokade SQ976 på 2016-JUN-15.
Screenshot20160526 01 SQ.png
 
Last edited:
Det känns lite för tidigt att dra slutsatsen "Det går inte att boka Singapore Airlines Business class award med SAS EuroBonus poäng".
Har din bokning redan biljetterad? Jag har hört att Singapore Airlines cancellerar alla awardbokningar som inte var biljetterade inom 24 timmar.


Precis så jag tänker.
Jadå, denna bokningen gjordes för någon månad sedan och allt har varit utställt.

Jag vet inte om det blev något missförstånd, jag har inte dragit slutsatsen att det inte går, därav ? i rubriken. Däremot så kommer jag inte på något annat som kan göra att det har blivit bortplockat.
 

Dr. Miles

Expert
Jadå, denna bokningen gjordes för någon månad sedan och allt har varit utställt.

Jag vet inte om det blev något missförstånd, jag har inte dragit slutsatsen att det inte går, därav ? i rubriken. Däremot så kommer jag inte på något annat som kan göra att det har blivit bortplockat.
Om du inte hade kunnat boka, så skulle jag förstå hur du resonerade, men i detta fall handlade om en borttagen flight i en befintlig bokning, därför skulle jag inte ha resonerat som du gjorde.

Som jag la till i mitt tidigare inlägg, det är inga problem att boka Singapore Airlines Business class award på Singapore - Bangkok.
Jag skulle ringa till SAS om det var jag.
 
Det känns lite för tidigt att dra slutsatsen "Det går inte att boka Singapore Airlines Business class award med SAS EuroBonus poäng".
Har din bokning redan biljetterad? Jag har hört att Singapore Airlines cancellerar alla awardbokningar som inte var biljetterade inom 24 timmar.


Precis så jag tänker.

EDIT: Jag har ringt till SAS och har försökt att boka en bonusresa mellan Singapore - Bangkok med Singapore Airlines i Business class.
Det var inga problem för SAS agenten att hitta platsen och provboka (jag sa att jag behöver att tänka lite till), så det är inget problem att boka de flygningarna.
Efter att ha funderat lite till. Allting har varit biljetterat, inga konstigheter. Har bekräftelsen från 14 april. Däremot så ringde jag förra veckan för att lägga till ett ben och sen ta bort det igen för att räkna om skatterna. Jag har fortfarande inte fått någon ny bekräftelse efter det. Eftersom jag bara lade till Köpenhamn - Arlanda och tog bort det igen, så borde väl inte övriga resan bli biljetterad igen?
 

Dr. Miles

Expert
Efter att ha funderat lite till. Allting har varit biljetterat, inga konstigheter. Har bekräftelsen från 14 april. Däremot så ringde jag förra veckan för att lägga till ett ben och sen ta bort det igen för att räkna om skatterna. Jag har fortfarande inte fått någon ny bekräftelse efter det. Eftersom jag bara lade till Köpenhamn - Arlanda och tog bort det igen, så borde väl inte övriga resan bli biljetterad igen?
Jaha, då är det definitivt ett läge att ringa till SAS och dubbelkolla. Det har kanske blivit något knas i din bokning när du/de försökte att ändra.
 
Toppen