Senaste nytt

Vad är egentligen serveringen i Plus på shorthaul?

agehall

Medlem
Med tanke på diskussionerna om Smootihe (som verkar löst sig nu) och om polarklämman så undrar jag vad serveringen i Plus egentligen *ska* vara just nu. Är det inte längre så att resenärer i Plus får välja fritt från sortimentet?
 
Jag flög i Plus från Frankfurt till Köpenhamn för ett par veckor sedan och då fick jag en måltid bestående av en sallad och jag fick i övrigt välja fritt ifrån vagnen.
 

ARNBER

Medlem
Ja, fast det finns olika sortiment för nordiska och europeiska flyg.
Mer info hittar du i menykortet.
 

demgard

Medlem
Är det inte längre så att resenärer i Plus får välja fritt från sortimentet?

Nu har jag inte hängt med i den andra diskussionen, men så sent som i torsdags förra veckan gick det utmärkt att välja från hela menyutbudet i plus på inrikesflyg.
 

olo

Medlem
Min upplevelse är att på shorthaul gäller fortfarande cafésortimentet i Plus med följande tillägg:
* -9: Frukost
* 9-12: Polarklämma
* 12-: Fresh bite.
Polarklämman skall generellt även finnas efter 12, men det garanteras inte och variation råder. Jag skulle tro att de finns på de större planen, men inte på de mindre. Jag har aldrig sett de vid kvällsflighter på en turbopropp.

Vad gäller alkoholutbud beror det på destinationen:
* Inrikes: 1 enhet av öl eller vin
* Nordic: Öl & vin
* Europa: Öl, vin, mousserande & sprit
 

mha321

Medlem
Värt att notera är att det fortfarande är fritt val bland det som finns lastat. Föredrar man tex wasa knäcke framför polarklämma (!) eller fresh bite får man det. Valet finns kvar, bara det att man erbjuder det andra i första hand.
 
Toppen