ACervin
Medlem
Det här är egentligen från en annan tråd, Reflektioner från Swiss nya flaggskepp som hamnade lite off topic om det som i mitt tycke har stort inflytande på upplevelsen ombord.
Starten på tråden ser ut så här
@Erik M Hur många plan har den här fina kabinen? Jag tittar på en resa som kanske blir med Swiss, men jag hoppas slippa läsa på om olika modeller osv och istället kunna välja ett bolag med hög lägstanivå på Business.
@Dr. Miles Cathay Pacific och Singapore Airlines som jag kan komma på.
ACervin skrev
Etihad skall ha äkta lie flat i alla sina businesskabiner oavsett ålder sägs det. @Dr. Miles Singapore Airlines kör tyvärr en del sträckor med regional businessklass kabin, exempelvis den 8h timmar långa flygningen Brisbane-Singapore, däremot är servicen alltid superb ombord SQ och deras moderna breda stol är i mitt tycke den bästa i branschen. Skall du mot Asien så är Emirates 380 ett säkert kort (men undvik 777). Skall du över atlanten misstänker jag att det är knepigare att säkerställa en modern kabin utan att gräva ner sig i detaljerna.
Men det är värt att undersöka vilken ålder kabinen eller flygplanet har på dina avgångar, eftersom det har stort inflytande på upplevelsen. Enklast, men inte 100% säker tyvärr, är att satsa på modern flygplanstyp 380, 787, 350 vilket framgår på bokningshemsidan. Annars får man anlita det stora kunnandet på BC för att checka specifika avgångar.
Erik M skrev
Tack för ett jättebra svar på min lite offtopic fråga, @ACervin
Om du skulle ge svar på samma fråga igen, men filtrerar på Star Alliance?
Och ja, det är mot Asien.
Starten på tråden ser ut så här
@Erik M Hur många plan har den här fina kabinen? Jag tittar på en resa som kanske blir med Swiss, men jag hoppas slippa läsa på om olika modeller osv och istället kunna välja ett bolag med hög lägstanivå på Business.
@Dr. Miles Cathay Pacific och Singapore Airlines som jag kan komma på.
ACervin skrev
Etihad skall ha äkta lie flat i alla sina businesskabiner oavsett ålder sägs det. @Dr. Miles Singapore Airlines kör tyvärr en del sträckor med regional businessklass kabin, exempelvis den 8h timmar långa flygningen Brisbane-Singapore, däremot är servicen alltid superb ombord SQ och deras moderna breda stol är i mitt tycke den bästa i branschen. Skall du mot Asien så är Emirates 380 ett säkert kort (men undvik 777). Skall du över atlanten misstänker jag att det är knepigare att säkerställa en modern kabin utan att gräva ner sig i detaljerna.
Men det är värt att undersöka vilken ålder kabinen eller flygplanet har på dina avgångar, eftersom det har stort inflytande på upplevelsen. Enklast, men inte 100% säker tyvärr, är att satsa på modern flygplanstyp 380, 787, 350 vilket framgår på bokningshemsidan. Annars får man anlita det stora kunnandet på BC för att checka specifika avgångar.
Erik M skrev
Tack för ett jättebra svar på min lite offtopic fråga, @ACervin
Om du skulle ge svar på samma fråga igen, men filtrerar på Star Alliance?
Och ja, det är mot Asien.
Last edited: