Senaste nytt

Reflekteras ny BAEC-nivå inför hemresa?

Andrew

Medlem
Efter att ha läst följande tråd blev jag fundersam: www.businessclass.se/forum/threads/hur-bevisa-status-i-gränslandet-mellan-silver-och-guld.32651/

Hur funkar det hos BAEC om man når en ny nivå men inte hinner få kortet före resan?
Exempelvis om man blir BAEC Gold på utresan, och hinner få statusen i appen inför hemresan, men inte hinner få kortet.

Kommer antagligen råka ut för den situationen på HKG i sommar då jag trillar över gränsen på utresan och gärna nyttjar nya The Pier F och The Wing F på hemresan.
 

Senator

Moderator
ja, det reflekteras direkt när du trillar över 1 500 Tier Points i appen, online och i alla system även American Airlines :)
 

nissefalk

Medlem
Din nya status kommer att stå på boarding passet, vid besök i BA eller One World lounger har jag aldrig visat ett fysiskt medlems kort
 

trekker

Medlem
Detta hande mig, jag flog HEL - LHR - MAN och startade resan pa 1480 TP i HEL och landade med 1560 TP. Detta var givetvis inte uppdaterat, men loungepersonalen tyckte jag var sa nara sa de slappte in mig i Galleries First utan att titta pa min flight fran HEL.
 

fcx

Medlem
Jag blev avvisad från Galleries First för några år sedan. Poängen som tog mig upp till guld hade kommit in på kortet på morgonen, men statusen uppdaterades först dagen efter.
 

trekker

Medlem
Jag blev avvisad från Galleries First för några år sedan. Poängen som tog mig upp till guld hade kommit in på kortet på morgonen, men statusen uppdaterades först dagen efter.
Varfor ar jag inte forvanad. Pa min resa ut, da jag hade 1380 TP forsokte jag komma in - det var uppenbart att jag skulle komma over 1500TP inom kort - men blev bryskt avvisad pa ett valdigt otrevligt satt.

Edit: Jag menar inte att se skulle slappt in mig, men kanske ett nej men oj sa nara du ar, du ar hjartligt valkommen nar du passerat 1500TP.
 

AABack2ARN

Medlem
AA tog det två eller tre dygn innan status uppdaterades när frun blev Executive Platinum (Emerald). Det skedde på hemresan så det var inte aktuellt med några ytterligare flyg för henne innan statusen hade ändrats. Men jag noterade att hon fick ett "grattis"-mail innan status verkligen syntes på kontot. Det fysiska kortet tog flera veckor på sig.
 
Toppen