Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

kaktusen

Medlem
Fick samma svar, vi kan inte svara på det. Jag fick avgift på mitt kontantuttag
Blev det avgift på hela kontantuttaget eller bara på den del som var över 10 000? Det kanske inte rör sig om några stora pengar men jag skulle i alla fall bestrida avgifterna i ren protest. Om SEB går vidare med detta och fortfarande hävdar att det är ett kontantuttag så går det ju utmärkt att få ett utlåtande från Betalo där de tydligt säger att de inte betraktar dessa köp som kontantuttag. Man kan ju också visa upp att AMEX inte betraktar det som kontantuttag. Borde räcka ganska långt om man vill tjafsa. SEB har helt enkelt fel på denna punkt.
 
Min fråga är hur kortutgivaren kan se vilken mottagare man anger på Betalo eller likande tjänst? Kortet belastas ju bara ett belopp och inlösare är Betalo eller har jag missat något i deras upplägg?
 

kaktusen

Medlem
SEB kan inte se vem som ligger bakom fakturan. Sekretessen/PUL etc. är mycket god och jag kan inte tänka mig att Betalo lämnar ut denna information om inte Polisen begär det.
 

mha321

Medlem
Det troliga är kanske att det är den tredje parten som ännu inte är kontaktad som felat. Alltså den bank som har inlösen-avtalet för betalo. Isåfall litar ju SEB bara på vad de säger, och kan inte se förbi den kategori som är satt på betalningen där.
 

adhoc76

Medlem
Varför använder ni SAS master card på betalo och inte Coop medmera mer?

För att Coop mermera mer har justerat konverteringen till Eurobonuspoäng till det sämre och det lönar sig därmed bättre (fler poäng) att använda SAS MC. Men nu verkar SAS MC betrakta betalning via Betalo som kontantuttag och då ställs saken på ända igen...
 

Charlie D

Medlem
För att Coop mermera mer har justerat konverteringen till Eurobonuspoäng till det sämre och det lönar sig därmed bättre (fler poäng) att använda SAS MC. Men nu verkar SAS MC betrakta betalning via Betalo som kontantuttag och då ställs saken på ända igen...

Är det samma avgift på Coop MMM och SAS MC?
 
Toppen