Senaste nytt

Hjälp - Frun vill flyga Norwegian!

Dr. Miles

Expert
Exakt, och det bästa är väl att det inte är en 2-4-1 utan frugan kan åka Norwegian och du kan köra Qatar. Sedan kan ni ju jämföra vad ni tyckte när ni båda kommit fram. (Förutsatt att båda kommer fram...)
Man hamnar dock i en väldigt pinsam situation om Qatar Airways ställer in flighten och (fruns) Norwegian flyg ankommer i tid.
 

malmokalle

Medlem
Slutet gott allting gott, vet inte riktigt vilket argument som vägde tyngst. Tack alla, har sparat @Agö länken inför höstresan till New York:). Det blev Swiss, mycket p.g.a. riktigt bra flygtider (lite tight kanske?) och att kabinen i 777:an verkar helt suverän. Pris DKK 16 700/person.

Swiss tid (500x385).jpg


Inget svårt val!

Swiss kabin (600x449).jpg
Norwegian kabin (600x394).jpg
 
Last edited:

mha321

Medlem
Det blev Swiss, mycket p.g.a. riktigt bra flygtider (lite tight kanske?)
Jag skulle inte vara orolig för 1:10 i Zurich. Har haft mycket kortare än så flera gånger och aldrig missat något... ZRH är kalas för byte.

och att kabinen i 777:an verkar helt suverän.
Ja, det är inte direkt rättvist att jämföra den med Norwegian Premium :) Det är inte bara en klass i skillnad...
 

Thornado

Medlem
Jag skulle inte vara orolig för 1:10 i Zurich. Har haft mycket kortare än så flera gånger och aldrig missat något... ZRH är kalas för byte.

Jag hade ett tight byte i ZRH på väg mot Brasilien en gång och flyget från Stockholm blev väldigt försenat så jag började bli lite orolig för hur det skulle gå med min anslutning (och var nästan säker på att min väska inte skulle hinna med). När vi kom fram till Zurich så stod en man och väntade på mig utanför planet, tog med mig direkt när till en bil som väntade, vi körde runt planet, plockade upp min incheckade väska, körde till en passkontroll som kollade mitt pass och sen körde vi vidare till mitt plan till Brasilien och lämnade av min väska och sen var det bara för mig att ta en hiss upp och gå direkt till gaten för boarding. Fantastiskt smidigt.
 

Agö

Medlem
Jag hade ett tight byte i ZRH på väg mot Brasilien en gång och flyget från Stockholm blev väldigt försenat så jag började bli lite orolig för hur det skulle gå med min anslutning (och var nästan säker på att min väska inte skulle hinna med). När vi kom fram till Zurich så stod en man och väntade på mig utanför planet, tog med mig direkt när till en bil som väntade, vi körde runt planet, plockade upp min incheckade väska, körde till en passkontroll som kollade mitt pass och sen körde vi vidare till mitt plan till Brasilien och lämnade av min väska och sen var det bara för mig att ta en hiss upp och gå direkt till gaten för boarding. Fantastiskt smidigt.
Antar att du flög i en bättre kabin?
 
Toppen