Senaste nytt

Möjligheter till uppgradering på Finnair? Cash eller annat?

Dr. Miles

Expert
Jag och min fru har fått följande e-mail, men inte min son. (alla är i en och samma bokning)
Det går att uppgradera för min son också som är i samma bokning när jag klickade länken i e-mailet..

Screenshot20160519 02 AY.png
 

Airman

Medlem
Det ser ut som Finnair erbjuder Cash upgrade.
Jag och min fru har fått följande e-mail, men inte min son. (alla är i en och samma bokning)

Visa bifogad bild 52643

Bokningen var i Q klass (bland de billigaste Economy class bokningsklass)

Fick ett liknande erbjudande från Finnair, samma sträcka, när jag flög för någon månad sedan. Tycker dock det är ganska dyrt med ca 500€ enkel väg. Blir ju ca 1000€ ToR, vilket förmodligen är nära vanliga Businessclassbiljetten (om man räknar in vad man redan betalt för ekonomibiljetten)?
 

Dr. Miles

Expert
Fick ett liknande erbjudande från Finnair, samma sträcka, när jag flög för någon månad sedan. Tycker dock det är ganska dyrt med ca 500€ enkel väg. Blir ju ca 1000€ ToR, vilket förmodligen är nära vanliga Businessclassbiljetten (om man räknar in vad man redan betalt för ekonomibiljetten)?
Prisskillnaden mellan den biljetten som jag bokade och billigaste Business class biljetten är ca 13.000 SEK.

Jag tänker inte uppgradera för 500 EUR per segment men priset är ungefär samma nivå som SAS OptionTown (när de hade).
Uppgradering med Optiontown | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

Airman

Medlem
Prisskillnaden mellan den biljetten som jag bokade och billigaste Business class biljetten är ca 13.000 SEK.

Jag tänker inte uppgradera för 500 EUR per segment men priset är ungefär samma nivå som SAS OptionTown (när de hade).
Uppgradering med Optiontown | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Ok, då är det ju ändå lite billigare att uppgradera. Jag var själv sugen när jag fick mailet, men använde pengarna på roliga nöjen i Japan istället :)
 

niksal

Medlem
Observera att Finnairs uppgraderingar ger poäng enligt ursprunglig bokningsklass. I mitt tycke är det endast värt att uppgradera med poäng (eller vouchers).
 

joakgarp

Medlem
Jag skulle kunna tänka mig en uppgradering för 500 euro men då får Finnair be Airbus tillverka sina A350 betydligt snabbare och byta ut plåtburkarna de kör med nu, iaf till Japan.
 

niksal

Medlem
Jag skulle kunna tänka mig en uppgradering för 500 euro men då får Finnair be Airbus tillverka sina A350 betydligt snabbare och byta ut plåtburkarna de kör med nu, iaf till Japan.

Nja, åtminstone på Flyertalk verkar de flesta vara av den åsikten att säten på 330/340 är mycket bättre än på 350. Jag har inte ännu personlig erfarenhet av 350.
 
Toppen