Senaste nytt

Vakuumpåsar för packning inuti resväskan

Airman

Medlem
Hej!

Har någon något bra tips på bra/billiga/hållbara vaakumpåsar för att organisera packningen inuti sin resväska? Min vän sade nyligen till mig under en resa något i stil med: "Airman, din väska ser väldigt prydlig ut, men när du öppnar den för att ta ut något så ser det ut som om du samlar pantburkar i den". Han syftade då på att mina vackra plastpåsar från Ica/Coop/Willys tydligen inte såg så vackert ut att packa i. Jag kan hålla med, men har lärt mig att packa i plastpåsar i lumpen, som många andra här, gissar jag, dock kanske det finns ett lite mer praktiskt/snyggare alternativ? :)
 

Airman

Medlem
Tack för tipset! Typiskt, skulle ha hållit ögonen öppna när jag var där! Japanska är dock lite svårtolkat för min del, finns något alternativ man kan skaffa/beställa enkelt från Sverige? Jag tycker även att påsarna ser lite tunna ut, alltså att de lätt skulle gå sönder. Gärna något i samma storlek som Icapåse och möjligen lite tjockare kvalitet.
 

Airman

Medlem
Ingen aning om hur dom här är och dy kanske bara är ute efter påsar och vill ha dom snart men:

【VAGO】Best travel tool.Give you more than 50% luggage space! by CREATION CELL — Kickstarter

Jag la lite pengar så hoppas kunna testa dom på resan till sifnos i september.

Tack för tipset! Jag är mer ute efter "vanliga" vakuumpåsar där man kan pressa ut luften själv, fast det var en intressant grej. Vore kul att se en liten recension så småningom! Jag har inte akut bråttom heller, överlever ju med min gamla metod, dock ju förr, desto bättre antar jag. :)
 
Toppen