Senaste nytt

Ger du blod?

Status
Stängd för vidare inlägg.

SNIFF

Medlem
Skrev detta i måndagstråden men det kan lika gärna bli en egen tråd eftersom det är viktigt!

Jag ger blod, så ofta jag kan.

För många är det faktum att man "inte kommit iväg", det enda som står i vägen för att ge blod. Läs min sales pitch nedan så kanske du kommer iväg!

Det kanske är lite krångliga regler rörande utlandsvistelser och ibland lite andra aspekter beroende på landsting. Man kan faktiskt hitta dolda sjukdomar när man ger blod med avseende på blodvärden och dylikt, så det finns all anledning att gå minst en gång i alla fall.

Idag ska jag ge blod! – Gör det du också!
http://www.geblod.nu


Sales pitch för den som tvekar!
Jojobanta med @SNIFF !
  • Har du åkt för mycket first?
  • Har du druckit för mycket champagne med motiveringen: "Den var ju i alla fall jävligt torr! Det här går man ju inte upp i vikt av!"
  • Behöver du gå ner 0,5 kg bara sådär?
  • ∆kg/∆t har aldrig varit så högt!
  • 0,5kg på 15 minuter. – Det är ju hela 2 kilo i timmen! (lämna inte två kilo blod!)
  • Saknar du renklämman i SAS Plus?
Frukta icke. För 30 minuter av din tid får du:
  • -0,5 kg på kroppskontot.
  • +10000 poäng på karmakontot. Viss multiplier finns beroende på blodtyp/bokningsklass samt tillgång och efterfrågan!
  • +1 st donation på vägen mot att bli brons-, silver- eller gulddonator (Det finns på riktigt!)
  • Så många renklämmor du kan äta i den exklusiva loungen/väntrummet!
 

Thornado

Medlem
Jag gav blod tidigare, men efter ett par år med lite för många resor till "konstiga" ställen (typ platser som har myggor som kan ge spännande sjukdomar) så funkade det sällan. Har inte varit till något värre ställe än Kina och DRK senaste halvåret så kanske ska göra ett nytt försök och se om de vill ha mitt blod nästa gång blodbussen kommer till Kista.
Tack för påminnelsen!
 

palmen

Moderator
Off Topic för forumet. Låser denna så länge, ska diskuteras med övriga moderatorer.

/Moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen