Senaste nytt

Hur bevisa status i gränslandet mellan Silver och Guld?

Jag har i dagarna uppnått EBG genom intjäning av baspoäng, men hann som Silver-medlem med att boka en resa med avgång denna vecka. Kommer ny status att framgå av boardingkort eller rentav av Silver-kortet? Duger det att visa EB-sidan i appen (där status redan har uppdaterats)? Jag tänker främst på tillträde till Guld-loungen.

Jag utgår ifrån att jag inte kommer hinna få något fysiskt guldfärgat kort innan onsdag. Kommer jag förresten att få ett nytt AmEx (jag har ett "vanligt" SAS-AmEx med EBS-symbol)?
 

Avgeek

Medlem
Jag har i dagarna uppnått EBG genom intjäning av baspoäng, men hann som Silver-medlem med att boka en resa med avgång denna vecka. Kommer ny status att framgå av boardingkort eller rentav av Silver-kortet? Duger det att visa EB-sidan i appen (där status redan har uppdaterats)? Jag tänker främst på tillträde till Guld-loungen.

Jag utgår ifrån att jag inte kommer hinna få något fysiskt guldfärgat kort innan onsdag. Kommer jag förresten att få ett nytt AmEx (jag har ett "vanligt" SAS-AmEx med EBS-symbol)?
Flyger du med SAS så bör de kunna se din status ganska omgående - annars ska givetvis guldkortet funka. AMEX ska skicka ut nytt kort, men de kan vara rätt sega på att göra det
 

johhenrik

Medlem
Enklast är att du bara lägger in ditt EB-nummer i automaten på flygplatsen. Jag tror det kan vara som så att systemet behåller din EBS-status om det var det du hade när du bokade biljetten.

Sen kan du också använda SAS-appen och visa kortet från den.
 

SNIFF

Medlem
Det räcker med att kunna visa att du är EBG i appen för att komma in i loungen, i alla fall på SAS egna. Vissa andra lounger är griniga.
Du kan alltid uppdatera din status på biljetten på flygplatsen. Antagligen har det lagt in EBS i systemet och jag är osäker på om det uppdateras själv.
 

trekker

Medlem
Sa fort flygningarna registrerats blir far du din nya status. Vilken status ar du i appen och pa hemsidan? Di lag garanterat fa ett boardingkort som sager EBG om statusen uppdaterats i systemen.

Edit: Kom pa att det ar ju SAS IT det handlar om sa det kan sta vad som helst pa boardingkortet.
 

ulagun

Medlem
Fru Ulagun blev Guld för drygt en månad sedan, fick EBG kortet för knappt en vecka sedan.
Innebar att på resa med SAS förra veckan stod det EBS på hennes boardingpass.
Enligt damen vid informationsdisken på Kastruploungen så står den status man hade vid bokningstillfället på boardingkortet, men att man tydligen ska kunna logga in på sin bokning och ändra själv till Guld.
Har inte prövat om det funkar,
 
Toppen