Senaste nytt

Lounge SAS Plus Krakow?

hampe_1

Medlem
Hej!

I helgen reser jag från Krakow (KRK) till CPH i SAS Plus och har försökt genom SAS hemsida att ta reda på vilken lounge man har tillgång men utan resultat, även om där finns incheckningsautomater. I och med att destinationen är ganska ny, vad jag förstår det som, tänkte jag att listorna på hemsidan inte var uppdaterade och tänkte då att kundtjänst kanske vet.
Chattade precis med SAS kundtjänst och fick följande svar "SAS Plus biljetter ger tillgång till SAS Lounger på dom flygplatser som vi har en sådan på. Krakow är inte en flygplats som vi har en Lounge på, våra Lounger ser du i listan som du länkade till.". När jag då frågar om en samarbetslounge eller liknande som man har fått tillgång till tidigare på andra flygplatser säger han "Då har du fått det som goodwill av personalen på flygplatsen, reglerna säger att en SAS Plus biljett inte ger tillgång till dom Loungerna och det är dom reglerna vi går efter här.". Är inte kundtjänstmedarbetaren ute och cyklar här?

Någon som sitter på information om vilken lounge, ifall där finns någon, som gäller för SAS Plus?
 
Även om listan på SAS.se kan vara dåligt uppdaterad så skulle jag säga att detta är den gången som kundtjänst har rätt - undantag, jag vet - men vad jag kan se finns det lounge för Lufthansa och Priority Pass. För tillgång till Lufthansa så krävs Star Alliance Gold eller Business biljett med Lufthansa. Alternativet är Priority Pass loungen, där access ofta går att köpa sig in med även utan kort.
 

hampe_1

Medlem
Även om listan på SAS.se kan vara dåligt uppdaterad så skulle jag säga att detta är den gången som kundtjänst har rätt - undantag, jag vet - men vad jag kan se finns det lounge för Lufthansa och Priority Pass. För tillgång till Lufthansa så krävs Star Alliance Gold eller Business biljett med Lufthansa. Alternativet är Priority Pass loungen, där access ofta går att köpa sig in med även utan kort.

Att där inte finns någon lounge på KRK som man har tillgång till med SAS Plus tänker jag att han säkert kan ha rätt men att det skulle vara goodwill när man har t.ex. suttit i Lufthansaloungen på TXL eller i Aspire loungen på AMS kändes inte helt rätt, detta var bara en parentes till huvudfrågan.
 

henke12

Medlem
Jag flög nyligen från KRK med LOT i ekonomi med *G och fick komma in,
Däremot kan jag inte rekommendera att lägga någon större tid på den flygplatsen, en stor rörig byggarbetsplats!
 

hampe_1

Medlem
Kan informera om att det gick alldeles utmärkt att komma in i loungen och dessutom fast track genom security.

Loungen var en ganska liten lounge med helt okej utbud av dryck och tilltugg, bättre än förväntat.
Bifogar några bilder för den som är intresserad.

IMG_1880.JPG

IMG_1878.JPG

IMG_1883.JPG

IMG_1882.JPG

IMG_1881.JPG

IMG_1884.JPG

Fanns även en liten sittdel till vänster och där jag tagit bilden ifrån.
 
Toppen