Hade dessvärre min hittils sämsta upplevelse som Platinum Accor Le Club member idag!
Redan vid incheckningen på Sofitel Buenos Aires möttes jag av superarroganta fransyskor som inte alls var intresserade att jobba och än mindre att ta hand om en platinum medlem. Trots att jag bokat och förbetalt en Juniorsvit fick jag ett vanligt dubbelrum mot ett hisschakt, inget välkomstbrev eller frukt. Vid förfrågan om lounge synade de mig från topp till tå och skakade bara på huvudet och då jag upplyste dem om att man i vanliga fall får en drinkvoucher, var reaktionen densamma. Talade med Hotel manager och guest relation manager men de var lika oförstående.
Hämtade kvickt mitt bagage och checkade omedelbart ut, lämnade hotellet i vredesmod och åkte till Alvear Palace Hotel, ett Leading Hotels of the World, där servicen och mottagandet är högt över förväntan.
Jag har haft liknande erfarenheter från Accorhotellen och detta var löken på laxen, klipper nu mitt platinumkort och bojkottar grodätarnas hotellkedja med glädje!