Senaste nytt

Hotelltips i Washington med familjen, gärna Hilton eller Accor

Unicornone

Medlem
Bokade hela familjen till Washington i februari, tänkte det kan vara skoj att kasta snäboll där istf hemma. Är det någon som har tips om lämpligt hotell med kidsen? (grabbar 12 och 17)

Har Carlson guld och Accor platinum men alla options är möjliga. Synd att gamla meriter inte räknas, har sju Hilton Diamond ViP i skrivbordslådan ..
 

Senator

Moderator
Jag bodde senast på St. Regis som var mycket trevligt, men det blir nog också runt $600-700 per natt med 2 rum. Hilton Capitol är även bra om du har någon status kvar.
 

011430121

Medlem
BEST WESTERN Georgetown Hotel & Suites
Har bott där 3 ggr, bra mellanklass hotell.
Ingen höjdare frukost, det finns ägg,skinka,ost, rostatbröd, frukt, o.s.v
 

Pandion

Medlem
Jag ska själv till Washington D.C med min sambo i slutet av januari, så jag är också nyfiken på möjliga hotell.

Kollade på Intercontinental "The Willard" som ligger bredvid Vita Huset, då jag har ett platinum ambassador på IC. Någon som har bott där vet om det är bra eller dåligt?

Jag tänker mig kring $300-400 per natt per rum...
 

OliT

Medlem
Jag bodde på ett rätt halvdant hotell uppe i ambassadsdistrikten vid Kalorama när jag var där tio dagar i mars. Området var inte alls pjåkigt, så jag skulle inte helt utesluta att kika på Dupont Circle och norrut längs Connecticut Avenue. Det ligger ett Hilton där, men jag misstänker att det inte är något vidare.
 

Ligern

Medlem
Bodde på Willard nu i april och tyckte att hotellet var över förväntan. Väldigt god frukost, bra service och trevlig atmosfär. Vägg i vägg ligger även hotell W som har en underbar takterass
 

rvarttinen

Medlem
Bodde nyligen på W Washington. Nära till "allt", nåja, det mesta, dvs, The Mall och museerna (ex.vis Smithsonian Air & Space). Takbaren har utsikt över Vita Huset..!..
Ingår i kedjan av designhotell, W, ofta bra lägen, rolig design, bra service, men också ofta rätt dyra (kan vara bra prismässigt vissa perioder). W Washington ligger nog i överkant prismässigt, men tyckte det var värt det med tanke på läget och att det var första gången för mig i D.C. Hotellen ingår i Starwood, SPG (W, Sheraton, Westin, St:Regis, Luxury Collection och några till ...).

Georgetown ligger en bit bort från W, men de har en "Acura Experience" - de kör dig, t.ex. till Georgetown i en Acura gratis (!).
 
Toppen