Senaste nytt

Air Tarantula - Spindel biter passagerare på Air Transat flight

kaktusen

Medlem
Jag gillar inte spindlar så att flyga med Air Transat är nog inte för mig:) Under en flygning från Punta Cana så kände en passagerare något på benet. Hon viftade bort det men det visade sig vara en stor Tarantula som bet henne. Det fanns tydligen mer än en spindel i kabinen vilket ledde till en aning panik bland övriga passagerare.

Passageraren vill dock endast bli "partially reimbursed". Måste väl anses som mycket generöst från hennes sida med tanke på vad som hände och att hennes barn hamnade i chock. Flygbolaget har dessutom inte tagit tag i situationen och tagit kontaktat passageraren.

Catherine Moreau was watching a movie on her iPad on a flight to Montreal when she felt what she thought was a wire brushing against her.

"I brushed [it] away and it started tickling me again. That's when I noticed the tarantula," Moreau told CBC News.

"I hit it to get it off me before it bit."

Now Moreau is asking Air Transat for a partial refund over her encounter with the spider.
 

agehall

Medlem
Som jag läser det citerade så blev hon inte biten, men det är en lite otydlig formulering där... Oavsett låter det som en obehaglig upplevelse.
 

kaktusen

Medlem
Det här låter som en mysig flight:

While the tarantula that crawled up her leg remained in custody, the other spider continued to roam the plane before being recovered by a federal agent once the plane landed at Montreal's Trudeau Airport.
 
Toppen