Senaste nytt

Omvandla Emirates Skywards poäng till något användbart?

Bumpar tråden igen.... vill bara bli av med mina skywards miles men de finns ju inte ett vettigt att lägga de på.... Alla partners är enbart att man kan tjäna miles och aldrig spendera. Det som finns är flera hotell i Dubai, Abu Dhabi eller Saudi som man självklart kommer besöka?

Den vägen som @Dr. Miles skriver om ser jag väl som ett värde, Japan-Sydney T/R i eco för 40 000.... dock måste man ju överleva i economy så länge också då och samtidigt flyga till Japan först.

Om man bara kunde ha fört över poängen till Accor eller något.. Vart klagar man?
 

Matsson

Medlem
Shoppade på Emirates highstreet, kabinväskor hyfsad kvalitet. Lär ju knappast heller flyga detta bolag igen efter nedgradering och taskig kompensation.
Dotters poäng kan hon inte använda före 18 års ålder(kan ej logga in) då dom dessutom förfaller 6 månader före är detta rena skämtet!!!
 

nissefalk

Medlem
Jag hade ju bara 22,000 poäng så jag tog dom över till Heathrow rewards, det blev 60 GBP som går till en flaska Single Malt vid nästa besök på LHR, inte direkt bra payback men bättre än att låta dom förfalla.
 

Dr. Miles

Expert
Bumpar tråden igen.... vill bara bli av med mina skywards miles men de finns ju inte ett vettigt att lägga de på.... Alla partners är enbart att man kan tjäna miles och aldrig spendera. Det som finns är flera hotell i Dubai, Abu Dhabi eller Saudi som man självklart kommer besöka?

Den vägen som @Dr. Miles skriver om ser jag väl som ett värde, Japan-Sydney T/R i eco för 40 000.... dock måste man ju överleva i economy så länge också då och samtidigt flyga till Japan först.

Om man bara kunde ha fört över poängen till Accor eller något.. Vart klagar man?
Du kan flyga med TAP Portugal (TP) mellan Stockholm/Köpenhamn-Madeira/Azorerna T/R i Economy class för 40.000 miles.

TAP Portugal | Our Partners | Emirates Skywards | Emirates
 
Jag hade ju bara 22,000 poäng så jag tog dom över till Heathrow rewards, det blev 60 GBP som går till en flaska Single Malt vid nästa besök på LHR, inte direkt bra payback men bättre än att låta dom förfalla.

Jo jag skulle kunna få ihop precis 140 GBP att använda. Det motsvarar 1869SEK i dagens värde. Dock går inte mina miles ut förens November 2017 så har ingen stress att använda upp dom... Dock hade de varit skönt om man kunde fört tillbaka dom till Accor eller annan hotellkedja dom är partner med.

Du kan flyga med TAP Portugal (TP) mellan Stockholm/Köpenhamn-Madeira/Azorerna T/R i Economy class för 40.000 miles.

TAP Portugal | Our Partners | Emirates Skywards | Emirates

Det skulle vara ett alternativ... De är bara så förbaskat svårt att boka awards hos partner med dom... Får kolla på det! Tack för tipset!
 

Lollet

Medlem
Om någon sitter på 20.000 miles som den inte vet vad den ska göra av så är jag beredd att betala en liten slant för detta.
 

Dr. Miles

Expert
Om du är i Japan någon gång kan du boka Japan-Sydney T/R eller Japan-Honolulu T/R med Japan Airlines i Economy class för 40.000 Skywards miles.
Skatter&bränsletillägg är ca 1.600 - 2.500 SEK.
Japan Airlines | Our Partners | Emirates Skywards
Den vägen som @Dr. Miles skriver om ser jag väl som ett värde, Japan-Sydney T/R i eco för 40 000.... dock måste man ju överleva i economy så länge också då och samtidigt flyga till Japan först.
Om man kan ta sig till Moskva Domodedovo (DME), kan man flyga mellan Moskva-Japan T/R för 40.000 miles i Economy class. Skatter kostar endast ca 450 SEK för att Japan Airlines debiterar inget bränsletillägg för tillfället.

Har ni 60.000 miles kan ni flyga Moskva-Tokyo-Sydney T/R i Econom class och skatterna ligger på ca 1.300 SEK.
Mycket bra värde för milesen, trots att resan sker i Economy class.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen