Senaste nytt

Billig Jorden Runt (Replika)

Palazzi

Medlem
Det här är alltså ingen riktig jorden runt-biljett, men med multipla stop-overs i alla världens hörn (lätt överdrift:p).

Routingen är LHR-LAX-AKL-SYD-HKG-LHR. Hur länge du vill stanna på varje plats väljer du själv i bokningen.

Bokningen genomförs genom Air New Zealands europeiska hemsida : Cheap Flights, Airfares & Holidays - Air New Zealand Official Site - Continental Europe
Välj sedan "multi-stop booking" för bokningen.

AIR NZ.jpg

Priset för mitt exempel är alltså ca 15.000kr


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det ska dock sägas att det inte blir många miles till ditt FFP på dessa lågprisbiljetter.

PS. För 30.000kr hamnar du i Premium Eco med 100% intjäning till alla FFP inom Star Alliance (150% till Miles & More).
 

Palazzi

Medlem
Bokningen i Premium Economy ger hela 35.148 miles till Miles & More. Det räcker till Miles & More Frequent Traveller på en enda flygning.
 
Last edited:
För 21.639 kan du boka en YRWSPCL i H-klass som ger 100% poäng med 16 flighter och 5 stopp med alla Star Alliance bolag. Max 26.000 miles routing.

25058kr ger dig en YRWSTAR1 i M-klass som också ger 100% poäng med 16 flighter, 15 stopovers och 29.000 miles routing.

Priser ex-CPH.
 

ACervin

Medlem
Björnström. Det här tror jag är vad jag behöver.
Flyttar med största sannolikhet till Brisbane i juli. Har gott om tid på mig att flyga ned och tänkte passa på att maximera poänguttaget antingen inom StarAlliance eller Qantas (One World). Är en RTW bästa alternativet eller finns det bättre omvägar?
 

Palazzi

Medlem
Oj då!:eek: Har jag helt missat tydligen.... Då är det väl bara om man vill testa NZ's nya Premium Eco (som ser rätt fräsch ut) som det här fortfarande kan betraktas som en deal.....:p

Jar har iaf bokat in mig på LHR-LAX i deras Premium Economy för ca 11.000kr T/R :) (Det var rea när jag bokade, vet inte om priserna finns kvar).
4da3e1a127a04f10945f70e1767f1341-airnz-pe-bestseats.jpeg
 
Toppen