Senaste nytt

Hilton Singapore synpunkter

Direktorn

Medlem
Vet att viss kritik skrivits om hotellet tidigare då det är ganska gammalt. Blev uppgraderad som Corn Flakes-Diamond till Executive rum vilket är renoverat och mycket fräscht. Har inte bott på så många Hilton men kan berätta att jag anser att loungen är mycket bra och har bättre utbud än Conrad i Hongkong där jag bodde för fyra veckor sedan. Detsamma kan jag säga om Hilton Tokyo som även det hade större utbud än Conrad Hongkong. Läget i Singapore är superbra med Orchard road och shopping precis utanför. Vill man lyxa till det lite mera går man inomhus på en bro från plan2 på hotellet Visa bifogad bild 52620 Visa bifogad bild 52621 Visa bifogad bild 52622 direkt in på FourSeasons och dess faciliteter, barer och restauranger vilket jag och frugan gjorde ikväll. Poolen på taket är jättebra och det var lugnt och skönt där med bra service och sol utan skugga eftersom det ligger tillräckligt högt och inte blir skuggat av andra hus. Frukost mycket bra, inte lika bra som Conrad Hongkong eller Hilton Tokyo i utbud men allt jag ville ha fanns på plats. Frukost gick att välja att äta både i loungen och i frukostmatsalen som Diamond, då jag vet att detta varit uppe på forumet. Bifogar några bilder. Rekommenderas varmt.
 

Direktorn

Medlem
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Tostarp

Medlem
Håller inte med dig.
Jag bodde på hotellet ganska mycket för sisådär tio år sedan, men var tillbaks på en semesterrunda i höstas och blev grymt besviken. Vi hade bla ett brandlarm som gick igång mitt i natten där personalen inte brydde sig ett smack och när alla gästerna stod i receptionen kl 02.00 och undrar vad som händer så flinar bara personalen och säger att det händer lite då och då och det är inget vi ska bry oss om.

Hotellet har gått ner sig rejält och är i mina ögon ett av de absolut sämsta i Hilton-kedjan i Asien. Jag rekommenderar det absolut inte.

Edit: Läget är dock bra...
 

Matsson

Medlem
Föredrar Conrad i Singapore som vinner på alla punkter utom möjligen avståndet till Orchard , men det är lugnare i Marina Bay och taxi är billigt. Klart värt 100 SGD extra per natt.
 

flying

Medlem
Föredrar Conrad i Singapore som vinner på alla punkter utom möjligen avståndet till Orchard , men det är lugnare i Marina Bay och taxi är billigt. Klart värt 100 SGD extra per natt.

Haller med..

Taxi i Singapore ar sa pass billigt att inget motiverar att bo pa Hilton vs Conrad (eller om behovet finns av four floors of h…). Har bott en manad pa Conrad och nagra (12) natter pa Hilton.

Tradskaparen har tydligen ocksa missat Conrad Tokyo.
 
Jag bodde en natt på Hilton Singapore förra veckan. Jag hade först sex nätter på Fairmont i Marina Bay, men behövde ändra mina reseplaner så jag stannade en natt extra. Använde mina HHonors-poäng för att testa Hilton Singapore. Tog ett Premium-rum, och betalade extra för att få tillgång till Hiltons Executive Lounge.

Efter att ha sett Fairmont (Executive Club room) var jag väldigt besviken på Hilton. Fairmont kändes uppdaterat och fräscht. Hilton som från 1995. Jag hade läst att det skulle vara gammalt, och eftersom jag hade poäng att bränna var det väl ok, men de skrev att dessa rum skulle vara uppdaterade. Jag tyckte inte de kändes uppdaterade alls. Undrar hur de andra rummen ser ut.
Fairmont hade mycket större rum, tjockare handdukar, bättre tvålar. Hilton hade slippers som var som tjocka disksvampar - helt omöjliga att gå i. I Fairmonts lounge serverades Moët & Chandon, hos Hilton bara Crémant de Borgogne. Maten i Hiltonloungen var riktigt god, dock.

Personalen jag interagerade med på Hilton var väldigt trevliga, men det var de också på Fairmont.

Läget i Marina Bay är ju också mycket bättre än Orchard. Det finns shopping malls i varannat kvarter även där nere, så jag såg ingen anledning att vara i Orchard alls. Den som vill kan ju lätt ta taxi (som sagt), eller tunnelbanan som går direkt under Fairmont ut till Orchard (tre stationer?).

Jag rekommenderar verkligen Fairmont över Hilton, speciellt om man har Executive Lounge. Det kanske kostar lite mer där, dock, men det har man nog igen. Hilton tog SGD60 för att lägga till Lounge...
 

jumbooze

Medlem
Har nu prelbokat HGI Singapore som en backup för min vistelse i Singapore 10k poäng per natt är helt ok så kan man se om det kommer en bättre rea på Conrad längre fram, just nu är det 35% och då jag inte helt har bestämmt vad jag ska göra så är det bättre med detta 100% avbokningsbara alternativet.
 

staff

Medlem
Har nu prelbokat HGI Singapore som en backup för min vistelse i Singapore 10k poäng per natt är helt ok så kan man se om det kommer en bättre rea på Conrad längre fram, just nu är det 35% och då jag inte helt har bestämmt vad jag ska göra så är det bättre med detta 100% avbokningsbara alternativet.
Bade Conrad och Hilton Singapore ar hogst mediokra (galler hotellmarknaden i Singapore overlag dock) jamfort med vad du ar van vid i ovriga Asien, sa HGI ar sakert ett mycket prisvart alternativ. Little India ar ett av fa omraden i staden som har nagon slags karaktar kvar-- kanske kan vara trevligt for en kort visit?
 
Toppen