Senaste nytt

Söker affärsklassbiljett Köpenhamn - Bangkok januari 2017

malmokalle

Medlem
Hej BC vänner!

Tacksam för lite tips. Skall boka en resa i C för två personer från CPH-BKK. Har åkt med Turkish (alltid bra priser) några gånger och vill gärna testa något annat. Har hittat Swiss för ca DKK 20 000/person. Vi skall vara borta ca 3 veckor.

- Är det läge att avvakta?
- Finns chans att Thai kommer med någon kampanj, direkt hade så klart varit toppen och PE är kanske ett alternativ.
- Eftersom vi avser att spendera mesta tiden på Koh Samui så kanske någon annan routing är ett alternativ, även om vi älskar Bangkok.

MVH > Malmokalle
 
Hej BC vänner!

Tacksam för lite tips. Skall boka en resa i C för två personer från CPH-BKK. Har åkt med Turkish (alltid bra priser) några gånger och vill gärna testa något annat. Har hittat Swiss för ca DKK 20 000/person. Vi skall vara borta ca 3 veckor.

- Är det läge att avvakta?
- Finns chans att Thai kommer med någon kampanj, direkt hade så klart varit toppen och PE är kanske ett alternativ.
- Eftersom vi avser att spendera mesta tiden på Koh Samui så kanske någon annan routing är ett alternativ, även om vi älskar Bangkok.

MVH > Malmokalle
Swiss er kjempebra. Bra priser har de også. Jeg har ofte reist ofte med dem fra Oslo til Bangkok, men sjelden betat mere en ca 17000 NOK. Good value.
 

jerixon

Medlem
Udda val kanske, men om ej alkohol krävs så har Egyptian riktigt vettiga priser och bra med intjäning till EB =)
Har själv kikat på den rutten
 

anjak

Medlem
Hej BC vänner!

Tacksam för lite tips. Skall boka en resa i C för två personer från CPH-BKK. Har åkt med Turkish (alltid bra priser) några gånger och vill gärna testa något annat. Har hittat Swiss för ca DKK 20 000/person. Vi skall vara borta ca 3 veckor.

- Är det läge att avvakta?
- Finns chans att Thai kommer med någon kampanj, direkt hade så klart varit toppen och PE är kanske ett alternativ.
- Eftersom vi avser att spendera mesta tiden på Koh Samui så kanske någon annan routing är ett alternativ, även om vi älskar Bangkok.

MVH > Malmokalle
Jag antar att du menar januari 2017?
 

Senator

Moderator
Ändrat rubriken från 2016 till 2017, eftersom jag inte tror trådskaparen äger en tidsmaskin. I fall jag har fel, skicka gärna PM. Jag vill låna..

MVH,
Senator/Hans i rollen som moderator
 

Dr. Miles

Expert
Personligen tycker jag inte att prisskillnaden ca 5.000 DKK mellan Turkish Airlines och SWISS motiverar.

SWISS har också dålig anslutning på hemresan.
Med dyrare biljetten kan man välija SAS codeshare flight från Zürich alternativt THAI codeshare mellan Bangkok-Zürich men då blir det ännu dyrare.
 

malmokalle

Medlem
Lite off-topic kanske, men när jag kollar på Google Flights så kommer inte TK flighter med. Risk att andra bolag saknas?
 

Totopez

Medlem
Hej BC vänner!

Tacksam för lite tips. Skall boka en resa i C för två personer från CPH-BKK. Har åkt med Turkish (alltid bra priser) några gånger och vill gärna testa något annat. Har hittat Swiss för ca DKK 20 000/person. Vi skall vara borta ca 3 veckor.

- Är det läge att avvakta?
- Finns chans att Thai kommer med någon kampanj, direkt hade så klart varit toppen och PE är kanske ett alternativ.
- Eftersom vi avser att spendera mesta tiden på Koh Samui så kanske någon annan routing är ett alternativ, även om vi älskar Bangkok.

MVH > Malmokalle
Vet inte vilka datum du behöver åka, eller om du har någon särskild preferens vad gäller flygbolag, men Qatar har en business promo den perioden, som gör att du kommer ner på under 18000 DKK för två i business, bokas direkt genom deras hemsida. Verkar inte funka med utresa tisdagar, däremot finns det nästan alla andra dagar. A380 mellan Doha och Bangkok båda vägarna.

Edit: här har doktorn skrivit om kampanjen: [Business class] København-Verden T/R, Qatar Airways, fra 8.050 DKK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Toppen