Senaste nytt

Bolag med hög lägstanivå

Erik M

Medlem
Det finns ganska många listor av typen "bästa businessclassprodukten 2016" och liknande. Men då brukar det vara tal om det allra nyaste och finaste från respektive flygbolag.

Men vilka bolag och produkter har en hög lägstanivå? Ombord och på marken, mjukt och hårt.
 

olo

Medlem
Även om SAS har uppgraderat kabinen är fortfarande den mjuka servicen något nyckfull.
Lufthansa är ju jämnare och säkrare i perspektiv lägsta nivå.

Hur är Lufthansas syskon: Austrian, Swiss och Brussels är på sina lägsta nivå? Tre bolag jag inte har provat på longhaul.
 

jerixon

Medlem
Tycker faktiskt att SAS klår Lufthansa med deras nya Business class.
Skönare stolar, helt OK mat och bättre och trevligare service de ggr jag har flugit.
Väldigt vänlig personal och det har varje fall fått mig mer välkommen än de 2 ggr jag flugit Lufthansas senaste business produkt.
Naturligtvis beror det lite på storlek av flygplan också då jag flugit Lufthansa 747 och A380.
Däremot ska jag inte säga att Lufthansa är dåligt, men jag föredrar helt enkelt framförallt SAS stolar som jag tycker är mycket skönare.

Ska blir roligt att testa lite nya bolag iår och se vilken klass de håller :)
Tycker endast United och deras long haul kabin inte riktigt håller måttet men annars tycker jag Lufthansa är mer än OK på dagflyg där jag ej behöver sova.

Jag är väldigt nyfiken på asien kabiner dock i framförallt Business class då jag funderar på en avstickare i vår.
 
Toppen