Senaste nytt

När går första flighten från Newark?

Johanna

Medlem
tack, hur långt innan öppnar diskarna?

Jag får inte ut mitt boardingkort på skrivare här och skulle behöva åka ut och jobba lite innan. Tror ni det funkar med ett boarding kort på print srceen på paddan eller mobilen? Streckkoden syns ju och borde funka i scannern?

Det kanske finns automater där? Har aldrig behövt använda dom.
 

Johanna

Medlem
Tack, jag vet att det inte är det roligaste stället. Tänker att jag hittar en trevlig plats i loungen kanske t o m LH. Då kan jag jobba in i det sista.Ska jag placera mig på Starbucks eller så måste jag se till så jag hinner ut i tid etc.

Blir en lunch så tror jag att jag chansar sen. Måste ändå lämna hotellet nu.

Tack så mycket för all hjälp.
 

Johanna

Medlem
Mobilt Boardingkort?
Var det en fråga varför jag inte har det? Det tillåts inte. Vet inte varför varken hit eller tillbaka. Annars givet. Gick inte från Kina heller förra helgen. Men då klarade Hilton skriva ut ett. Aldrig varit med om att hotellets dator inte tillåtit att få upp boardingkort från SAS.
 

Senator

Moderator
Var det en fråga varför jag inte har det? Det tillåts inte. Vet inte varför varken hit eller tillbaka. Annars givet. Gick inte från Kina heller förra helgen. Men då klarade Hilton skriva ut ett. Aldrig varit med om att hotellets dator inte tillåtit att få upp boardingkort från SAS.

Jag vet inte om SAS begränsar mobila boardingkort från vissa destinationer Tråkigt i så fall. Varför en publik skrivare inte kan skriva ut ett boardingkort är också ett mysterium. T.ex. Hilton LAX har egna lösningar i receptionen för incheckningen så detta låter ganska konstigt i min erfarenhet.

Kan du checka in via mobil eller dator, men det är bara boardingkortet som fattas?
 

AABack2ARN

Medlem
Jag har upplevt att vissa hotelldatorer är av typen "kiosk" och som är mycket hårt låsta och ofta någon egen version av browser. Ett flertal bolag, däribland SAS och Finnair, visar väl oftast (alltid?) sina boardingkort i form av pdf:er som dessutom kommer från en annan domänadress (i finnairs fall tror jag man länkas till amadeus). Det är mycket möjligt att browsern är så hårt inställd att dessa sidor därmed inte kommer upp.

Frågan är om du kan göra checka in från din egen dator. Spara pdf:en på datorn och maila den till receptionen för utskrift. Omständigt men det borde fungera om receptionen är någorlunda välvilligt inställda och serviceinriktade. Men jag antar att du redan är på Newark nu.
 
Toppen