Senaste nytt

Hotell i Hong Kong för ett par studenter?

teachme

Medlem
Hej,

Jag har sett att det finns många trådar om hotell i Hong Kong, men de flesta på BC har kommit längre i karriären och har en något bättre resbudget. Jag är förhoppningsvis i den situationen om ett år när jag tar examen.
Men denna sommar ska jag och min flickvän åka till Hong Kong i 5 dagar i slutet på augusti och letar således efter hotell. Jag är inte med i något lojalitetsprogram ännu, så det kanske också är något att begrunda (framtida resmönster sannolikt mest till USA/Europa).

Budget: ca 1500-2000kr per natt
Datum: 21-26 augusti (5 nätter)
Plats: Hong Kong Island har jag förstått är the place to live så helst där...

Om det ingår frukost/lounge/internet så är vi såklart villiga att betala närmare 2000/natt än om det inte ingår.

Har kikat här Vilket hotell skulle ni välja i Hong-Kong? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor och här Privärda hotell i Hong Kong | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Det jag hittat som verkar ok på valda datum är:
Cordis Langham Place ca 1500/natt
InterContinental ca1600-1800/natt
Grand Harbour ca 1200-2000/natt

Värt att boka via expedia/hotels.com och liknande eller är det lika tabubelagd som att boka flygbiljetter via resebyråer? Finns t.ex. rabatt från personalkortet att utnyttja.

Tacksam för hjälp/tips/råd
 

ulagun

Medlem
Sökte billigt boende för några dagar stop over i Hong-Kong.
Hamnade på Holiday Inn Soho. Mycket prisvärt ungdomshotell visade det sig. Ingen extra lyx, däremot bra internet, tvättmaskiner m.fl. praktikaliteter, och som sagt flertalet var unga gäster.
Alltså så långt ifrån BC flärd man kan komma ;)
Dessutom utmärkt läge i intressant del av Hong-Kong.
Väljer ni detta alternativ så boka direkt från deras hemsida. Passa på att gå med i IHG bonussystemet. De har inte många hotell i Skandinavien, men fördelen är att poängen varar för evigt.
 

olo

Medlem
Jag hade tittat på Novotel eller Holiday Inn. Jag såg att båda Novotel-hotellen låg på 800:-/natt på Accors hemsida för era datum. Det tycker jag är ett bra värde för pengarna. Det på Nathan Road ligger nära MTRn vid Jordan station, och jag tycker att det är ett viktigt kriterium att ha nära till en bra MTR-linje.
 

nota bene

Medlem
Jag skulle säga att bra läge på Island, eller centralt TST (Kowloon) är lite av en toss-up. Enda grejen är väl att det blir taxi tillbaka efter 00.30 om man går ut och slirar runt på ön.

Ett hotell som faktiskt är riktigt bra är Mira (Nathan Road i Mira mall) - ett självständigt hotell som brukar kosta ca 1500 HKD/natt. Jag brukar ibland ha corporate/convention rates för 1400 HKD inkl. executive floor och frukost. Övriga förslag på IHG och Langham är också helt ok. Sheraton i TST brukar ibland gå att få kring 1500 HKD vid pre-paid rate (men kan också kosta 1700-2600...).

edit: Är man på riktigt studenthumör finns Ibis Northpoint som brukar ligga på 600-1000 HKD per natt. Du kan få ett dubbelrum på 12 m2 som har en dubbelsäng och ett trångt badrum - men duger mer än väl om man bara vill slagga och lägga resten av tiden på stan. Dock värdelöst om man ska göra något på hotellrummet eller vill ha pool etc.
 

Naga

Medlem
NovotelCentury, Wanchai. "Bra läge och prisvärt",
Er budget kanske räcker till exekutiv med
egen lounge för frukost, afternoon tea och kvällsdrink med riktigt bra småplock.
 

SNIFF

Medlem
Jag kan rekommendera Novotel Century Wan Chai. Billigt område och helt OK hotell!
Det finns även en trevlig lounge om man tar exec floor, man kan äta frukost i den eller ta en drink på kvällen.

Gratis buss till hotellet direkt från expresståget i Central station.

Köp en Accor-aktie så kan du få gold också vilket kanske ger en upgrade!
 
Toppen