Senaste nytt

Singapore som rent turistmål?

varva77

Medlem
Faller allt väl ut kommer jag ha 2-3, 2-4-1 vouchers kommande 1,5 året. Blir "problem" att utnyttja dessa på ett vettigt sätt dvs helst skulle jag vilja åka långt (i C) och vara borta länge. Eftersom semester inte tillåter tre sådana reser på ett år så är jag ute efter en/ett par lagom "resmål". Varmt och känna att man verkligen varit där. Tex var jag i Djibouti en vecka och i Hong Kong fyra hela dagar. Inte en evighet och gjorde såklart inte allt (framförallt inte HK) men det kändes ändå som att man verkligen var på resmålen och hann med det viktigaste. Är Singapore ett sådan mål? Hur lång tid behöver man och finns det tillräckligt för säg en vecka. Sol/bad-möjlihgeter? Shopping räknas inte som en "aktivitet", finns inget värre... spyr bara jag tänker på det.
 

Alf

Medlem
Då är det väl bättre att du åker till Maldiverna. Då slipper du garanterat shopping. Jag förmodar att du inte reser med hustru eller flickvän eftersom du så kategoriskt kan prioritera ner shopping. Annars är Singapore en bra shoppingstad. Har du en 2-4-1 voucher kan du nyttja TK till Maldiverna.
 

varva77

Medlem
Då är det väl bättre att du åker till Maldiverna. Då slipper du garanterat shopping. Jag förmodar att du inte reser med hustru eller flickvän eftersom du så kategoriskt kan prioritera ner shopping. Annars är Singapore en bra shoppingstad. Har du en 2-4-1 voucher kan du nyttja TK till Maldiverna.
Hehe, åker faktiskt förhoppningsvis med hustru... vi brukar dela upp oss en dag eller två.
 

Niceandgood

Medlem
Har sex dagar i Singapore i sommar, förutom Sentosa så finns det ju snabbbåtar (1 timme) till Indonesien om du vill se ytterligare ett land med fina stränder. Tror att runt en vecka är lagom så tio dagar är nog helt okej om man gillar sol och bad.
 
Angående sol och bad så tycker jag att Sentosa Island i Singapore är väldigt fint.

Sentosa är helt ok, men St Johns Island är mycket lugnare och en "öde" ö med fin sandstrand. Dock inget vidare vatten i Singapore om du frågar mig. Varmt men ofta grumligt och diverse skumheter i vattnet (som bits)... Men som sagt, färjan 30 min ut till St Johns rekommenderas om du vill sola i lugn och ro och känna att du lämnat staden för en dag. Sentosa är mer som en blandning av Hollywood och ... något annat.
 

m10

Medlem
Ska spendera 10 dagar i Singapore i sommar. Förhoppningsvis blir man inte uttråkad på den tiden.

Jösses… Och jag som har svårt att få helgerna att gå… Visst; Kanske 50% sant, men 100% om att göra vanliga grejer som att äta/dricka, jobba och hänga med folk inte räknas. Tror ~4 dagar här är lagom. Men Singapore är onekligen en bra hubb för utflykter.
 

Jonas C

Medlem
Jösses… Och jag som har svårt att få helgerna att gå… Visst; Kanske 50% sant, men 100% om att göra vanliga grejer som att äta/dricka, jobba och hänga med folk inte räknas. Tror ~4 dagar här är lagom. Men Singapore är onekligen en bra hubb för utflykter.
Jag har en 4-nätters side trip bokad till Ho Chi Minh. Hinner nog förhoppningsvis med en del dagsutflykter i närområdet.
 
  • Gilla
Reactions: m10

AABack2ARN

Medlem
4-5 dagar tycker jag är tillräckligt i Singapore åt gången. Men jag gillar att vara i stadsmiljön och shopping är en del av resesällskapets (dvs fruns) måsten. Man kan enkelt kombinera Singapore med Kuala Lumpur och tillbringa tid där (med mer shopping i storstadsmiljö).
 
Toppen