Senaste nytt

EuroBonus award - tillåten routing från Europa till Bangkok via Peking?

Impendill

Medlem
Hej!

Flyger till Bangkok den 6/6 och har än så länge lyckats boka Thai F för mig och min fru med utresa från CDG och hemresa till LHR.

Det börjar bli dags att kolla om Lufthansa har något till Asien veckorna innan och hittar några avgångar (om jag söker nu och 14 dagar framåt) till både SIN, PEK, HKG, ICN samt TYO.

Är det tillåtet att routa via någon av de nämnda flygplatserna om man har destination BKK?
Är det tillåtet att byta i en 3:e zon på utresan men inte byta i 3:e zon på hemresan utan flyga direkt till avrese-zonen?
 

fcx

Medlem
Är det tillåtet att routa via någon av de nämnda flygplatserna om man har destination BKK?

SIN är tillåtet.
HKG borde gå
PEK, ICH och TYO kanske räknas som back-tracking eller för långt. Man får prova att boka och se om det går.

Är det tillåtet att byta i en 3:e zon på utresan men inte byta i 3:e zon på hemresan utan flyga direkt till avrese-zonen?
Ja, det är det.
 

Thornado

Medlem
Tror inte att det ska vara något problem med någon av flygplatserna. Om du hittar via Tokyo så kan du routa Europa-TYO-SIN-BKK så kan du få testa ANA First också (finns iaf just nu 2 awards tillgängliga 7 juni på NRT-SIN). Ankomst kring midnatt i Singapore, så lär kräva övernattning där. Beroende på hur tidsplaneringen i övrigt ser ut så kanske ni kan boka SIN-BKK (tyvärr bara business, men ni får ju Thai F på hemresan) sent på dagen 8 juni och se det som en feature att ni får en dag i Singapore också.
 
Toppen