Senaste nytt

British Airways vägrar efterregistrera LAN flight. Vad gör man?

Jonas C

Medlem
En vän till mig försöker få igenom en retro-claim hos British Airways utan framgång. Han reste från Madrid till Frankfurt i LAN Airlines Business Class bokningsklass I som enligt tabellen ska ge poäng.

Poängen krediterades av någon anledning inte till kontot och när han försökte göra en efterregistrering så fick han höra att bokningsklassen inte ger poäng, vilket är totalt BS då I-klass enligt tabellen ska ge Avios och TP.

Hur går man tillväga i en situation som denna? Han har ringt till Bremen och deras call center i UK där alla har sagt att bokningsklassen inte ger poäng. Råder det inkompetens hos personalen på British Airways, eller är folk för lata för att göra sina jobb?
 

bnr

Medlem
Intressant... jag har fått poäng för detta... resan gjordes 2015. Låter ju väldigt underligt.
upload_2016-5-10_15-47-12.png
 
De gånger jag har nekats miles (har hänt hos Air Berlin och Air Canada) har jag tagit en screenshot av flygbolats egen hemsida och ritat en tjock cirkel runt området där det står att min bokningsklass ger miles och sedan har jag mejlat in screenshoten.
 

agehall

Medlem
Han skickade in en online claim. Men han ringde upp för att kolla statusen på den. Någon idé om hur lång tid det tar för online claims?
Ok - det är dumt. Med BA ska man göra en sak i taget, annars blir det lätt strul. Mitt råd är att vänta och se vad som händer med online-claim. Det kan ta ett tag, men förhoppningsvis har de inte strulat till den när han ringde.
 

Sir Lemon

Medlem
Reste med Iberia i mitten av november.
1. Är det möjligt/för sent att retroregistrera hos
A. BA
B. Iberia ?

Vad katten heter isf efterregistrera på engelska?
 
Toppen