Jonas C
Medlem
En vän till mig försöker få igenom en retro-claim hos British Airways utan framgång. Han reste från Madrid till Frankfurt i LAN Airlines Business Class bokningsklass I som enligt tabellen ska ge poäng.
Poängen krediterades av någon anledning inte till kontot och när han försökte göra en efterregistrering så fick han höra att bokningsklassen inte ger poäng, vilket är totalt BS då I-klass enligt tabellen ska ge Avios och TP.
Hur går man tillväga i en situation som denna? Han har ringt till Bremen och deras call center i UK där alla har sagt att bokningsklassen inte ger poäng. Råder det inkompetens hos personalen på British Airways, eller är folk för lata för att göra sina jobb?
Poängen krediterades av någon anledning inte till kontot och när han försökte göra en efterregistrering så fick han höra att bokningsklassen inte ger poäng, vilket är totalt BS då I-klass enligt tabellen ska ge Avios och TP.
Hur går man tillväga i en situation som denna? Han har ringt till Bremen och deras call center i UK där alla har sagt att bokningsklassen inte ger poäng. Råder det inkompetens hos personalen på British Airways, eller är folk för lata för att göra sina jobb?