Senaste nytt

SAS Inrikes lounge Arlanda T4 - Kaos i loungen

Walter

Medlem
Jag har tröttnat på den bedrövliga statusen som det är på inrikesloungen (Terminal 4) på Arlanda. Alla vet att loungen är för liten, och det är kanske inte så lätt att åtgärda direkt. Men skräpberg, icke-fungerande toaletter, inga bestick, ja listan på saker som faktiskt går att åtgärda kan göras lång! Det behövs uppenbarligen mer personal och bättre rutiner. Tänker att om de som orkar löpande rapporterar här så kanske det får effekt (prioboardingtråden verkar ju bidragit till viss förbättring)
 
Last edited:

Walter

Medlem
Börjar själv. Måndagen 10 maj kl 19. Hade ca 20 minuter mellan jag passerade säkerhetskontrollen och schemalagd ombordstigning. Gick till loungen skulle gå till för att besöka toaletten och ringa ett telefonsamtal i telerummet.

Två av tre toaletter ur funktion pg. stopp. Alltså kö trots att det inte var mycket folk.
Allmänt stökigt: Flera tallrikar och glas stod kvar i telefonrummet.
Soppa fanns, gissningsvis eftersom det bara fanns små plastskedar att äta den med.
 
A

Aurora

Guest
Tänker att om de som orkar löpande rapporterar här så kanske det får effekt (prioboardingtråden verkar ju bidragit till viss förbättring)

Tror du har misforstått litt, ønsker du å gi tilbakemelding til SAS må man sende de tilbakemelding på epost, eller møte opp på dialogmøter. Du kan ikke basere deg på at en tråd på et internettforum er det som vil endre noe.

Priority boarding har vært jobbet mye med internt i SAS, og jeg kan love deg det ikke har noe med at det finnes en tråd med mye klaging på businessclass.se som har gjort at endringer har kommet.

Du vil kunne dele erfaringer, og "sitte og klage", sammens med andre i denne tråden. Men forvent ikke at det kommer til å endre noe. Da må du ta kontakt med SAS.
 

Walter

Medlem
Tror du har misforstått litt, ønsker du å gi tilbakemelding til SAS må man sende de tilbakemelding på epost, eller møte opp på dialogmøter. Du kan ikke basere deg på at en tråd på et internettforum er det som vil endre noe.

Priority boarding har vært jobbet mye med internt i SAS, og jeg kan love deg det ikke har noe med at det finnes en tråd med mye klaging på businessclass.se som har gjort at endringer har kommet.

Du vil kunne dele erfaringer, og "sitte og klage", sammens med andre i denne tråden. Men forvent ikke at det kommer til å endre noe. Da må du ta kontakt med SAS.

Är inte så bra på Norska men du verkar inte ha förstått trådens syfte. Jag kommer självklart även att maila SAS. Har absolut inte för avsikt att sitta och klaga utan skapa en lista över när saker och ting inte fungerar. Då kan vi senare ta upp det på dialogmötet för att påvisa att saker och ting inte fungerar.
 

Agö

Medlem
Tror du har misforstått litt, ønsker du å gi tilbakemelding til SAS må man sende de tilbakemelding på epost, eller møte opp på dialogmøter. Du kan ikke basere deg på at en tråd på et internettforum er det som vil endre noe.

Priority boarding har vært jobbet mye med internt i SAS, og jeg kan love deg det ikke har noe med at det finnes en tråd med mye klaging på businessclass.se som har gjort at endringer har kommet.

Du vil kunne dele erfaringer, og "sitte og klage", sammens med andre i denne tråden. Men forvent ikke at det kommer til å endre noe. Da må du ta kontakt med SAS.
Det finns alltså trådar på BC där representanter för SAS tagit del av åsikter på löpande basis. På rak arm kan jag nämna öl, Travel Pass till Luleå och tråden om ny service i SAS Plus. På den tiden när redaktionen därtill hade direktkontakt med SAS fanns också på löpande basis möjlighet att ge förslag.

Tråden är ett utmärkt exempel på hur vi tillsammans kan rapportera brister och sedan förmedla det till SAS.
 

Plissken

Medlem
Kan bara hålla med om loungen T4 ofta är i ett stökigt skick. Senast förra veckan var det riktigt kaos, drivor med skräp på borden, tunt på buffén. Jag tog några bilder på eländet och skickade direkt ett mejl till SAS. Fick ganska snabbt svar i beklagande, men också positiv ton där de lovar att se över bemanning mm. Och i mina ögon är det oftast bemanningen som är för tunn. Vissa tider är det ett jäkla tryck i T4, men då får man bemanna efter det.
 
Toppen