Frågan är nu hur länge staterna (ägarna) kommer tillföra pengar till SAS, och vem skulle dessutom vara intresserad av o köpa bolaget som det ser ut nu. Likaså när mångas önskekandidat LH själv börjar gå back nu..
Man får inte heller glömma att de statliga huvudägarna har ett stort ansvar för att SAS hamnat i den här situationen. De senaste 15-20 åren har styrelsen fattat många felaktiga beslut. Okunniga avdankade fd politiker som inte kunde något om flyg har suttit i styrelsen. Vad tillförde ex Anitra Steen till SAS?
Trist för dom, men inte överraskande. SAS kommer aldrig kunna få ordning på sina kostnader med nuvarande struktur.
Rekonstruktion känns som enda lösningen.
Dom bjöd i alla fall på tårta i CPH loungen i fredags. Eurobonus 20 år etc...
Man får inte glömma att Blue1 inte längre redovisas separat. KF redovisas som en del av Scandinavian Airlines bara från 2012.. Under 2011 gick Blue1 riktigt dåligt. Det hade varit intressant att se Q1 för just Blue1.