Senaste nytt

Använda United.com och boka 2-4-1

megaman

Medlem
Har gjort flera sökningar med United.com och hittat flera business saver-platser. När jag ringer Tallinn får jag bara ett "Nej, vi hittar inte dessa". Och blir avrådd från att använda united.

Känns så jäkla B allting, hur svårt ska det vara 2016 göra ett system som är begripligt och hanterbart för en konsument? Hennes rekommendation var att konstant ringa Tallinn... men det tar ju timmar. Vill ju fundera på byte av destinationer, kombinera bonusbiljetter med köpta osvosvosv
 
  • Gilla
Reactions: Gus

kexxcream

Medlem
Har gjort flera sökningar med United.com och hittat flera business saver-platser. När jag ringer Tallinn får jag bara ett "Nej, vi hittar inte dessa". Och blir avrådd från att använda united.

Känns så jäkla B allting, hur svårt ska det vara 2016 göra ett system som är begripligt och hanterbart för en konsument? Hennes rekommendation var att konstant ringa Tallinn... men det tar ju timmar. Vill ju fundera på byte av destinationer, kombinera bonusbiljetter med köpta osvosvosv

Ta en titt på awardnexus.com - de har visat rätt bra tillgänglighet de gånger jag har bokat awards.
 

megaman

Medlem
Jepp Saver
4 pers UME-EWR
Tis 5 juli 19.20 UME-ARN (SAS)
Ons 6 juli 6.10 ARN-MUC (LH)
Ons 6 juli 12.05 MUC-JFK (LH)

Dock!! Platserna kommer inte upp i Saver om jag bara kollar ARN-NYC så kanske måste göra så när jag söker.
 

Dr. Miles

Expert
Jepp Saver
4 pers UME-EWR
Tis 5 juli 19.20 UME-ARN (SAS)
Ons 6 juli 6.10 ARN-MUC (LH)
Ons 6 juli 12.05 MUC-JFK (LH)

Dock!! Platserna kommer inte upp i Saver om jag bara kollar ARN-NYC så kanske måste göra så när jag söker.
Enligt ExpertFlyer, ska det finnas 4 awardplatser i Business class på de Lufthansa flygningarna.
Screenshot20160509 03 LH.png


och även när jag söker endast mellan München - New York JFK.
Screenshot20160509 04 LH.png




Ett tips:
Fråga först om det finns lediga platser på München-New York JFK.
Om svaret är ja, fråga om det finns lediga platser på Stockholm-München.
Om svaret är ja, fråga om det finns lediga platser på Umeå-Stockholm.
Om svaret är ja, be agenten att boka platserna i den ordningen.
 

RickardG

Medlem
Jepp Saver
4 pers UME-EWR
Tis 5 juli 19.20 UME-ARN (SAS)
Ons 6 juli 6.10 ARN-MUC (LH)
Ons 6 juli 12.05 MUC-JFK (LH)

Dock!! Platserna kommer inte upp i Saver om jag bara kollar ARN-NYC så kanske måste göra så när jag söker.
Jag får upp de platserna om jag söker ARN-JFK, och det ser ut som att de ska gå att boka:

2016-05-09_1438.png
 

kaktusen

Medlem
Tallin är väl som allt annat. Det kan vara bra eller mindre bra. När jag bokade min senaste award pratade jag med en tjej som inte bara var professionell och hjälpsam men även mycket trevlig. Kunde inte ha varit bättre på något sätt.
 

Erik M

Medlem
... blir avrådd från att använda united.
... Hennes rekommendation var att konstant ringa Tallinn...

Jag är ny på detta så min fråga är helt utan ironi eller sarkasm:
Hur är det TÄNKT att vi som vill boka Star Alliance-award med EB-poäng ska göra? Jag trodde inte Tallinn ville "agera resebyrå". Men om de faktiskt vill det så är det ju en toppentjänst att man kan sitta och surra med dem en stund varje kväll.
 
Toppen