Senaste nytt

En natt i Bangkok

plover

Medlem
Hej! Har Två dagar i BKK på väg hem från Phuket. Någon som har tips på bra restaurang samt var vi skall gå och ta drink innan ? Tänkte sedan åka direkt till nattflyget hemåt. Alla är vuxna.
 

JohanA

Medlem
Hej! Har Två dagar i BKK på väg hem från Phuket. Någon som har tips på bra restaurang samt var vi skall gå och ta drink innan ? Tänkte sedan åka direkt till nattflyget hemåt. Alla är vuxna.
Finns massor bra i Bangkok, allt från hål i väggen till lyx. Vad är ni ute efter?
 

jfolme

Medlem
Har du inte ätit på Nahm så tycker jag definitivt att ni skall pröva på det. Väldigt bra mat och prisvärt för kvaliten som man får.
Nahm
 

wayfarer

Medlem
Här är några tips på ställen som jag själv har erfarenhet av

Sukhumvit-området:
Takrestaurangen på hotellet Siam@Siam.
The Roof Gastro | Siam@Siam
Ligger inom gångavstånd från Siam. Kan vara gott med en rejäl köttbit efter att ha betat av Siam Paragon och MBK. Fin utsikt.

Silom-området:
Silom Village. Länge sedan jag var där, men sist var det bra.
Silom Village

Eller varför inte en middagskryssning på Chao Phraya-floden?
Bangkok Dinner Cruises - Bangkok Tours
 

wayfarer

Medlem
Jag tror inte att TS har för avsikt att tillbringa två dagar och en natt på flygplatsen. Brukar själv ofta skriva BKK av bekvämlighetsskäl. även om jag menar staden Bangkok.

Citat: Hej! Har Två dagar i BKK på väg hem från Phuket.
 

JohnnyWilde

Medlem
Red sky bar i Centara grand hotel är den bästa takbaren i stan och har happy your 16-18 så du får uppleva Bangkok från ovan i dagsljus,skymning och mörker!
Undvik tidigare nämnda Lebua State tower och shopping i MBK, endast för första gångs resenärer som kollat på Morgan och Ola Conny
!
 

plover

Medlem
Hej, tack för alla tips - bra forum! Hej, nej vi bor inte på flygplatsen, vi hänger i city på något som heter Indigo hotel, har aldrig varit i stan så det skall bli intressant. Behöver inte vara superlyx, dessutom hinner vi ju med två kvällar. Lite papaysallad, kanske dumplings och lite småplock sitter fint.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen