Senaste nytt

Tips på resa oktober/november = runt höstlovet v.44 till sol och bad

Maja

Medlem
Inser att vi har på tok för många föräldradagar kvar innan de bränner inne innan sommarlovet 2017.

En resa i anslutning till höstlovet vore att föredra då vi tyvärr inte har möjlighet att nyttja några dubbeldagar.

Tips på vart vi kan åka om vi vill ha sol och bad denna tid på året? Ren charter har vi inte provat på över 10 år...

Jag säger 2 veckor, maken säger 10 dagar. ;)

2 vuxna och 1 barn (7 år)
Prio: Få mellanlandningar och kortare flygtid (vilket tenderar att bli en svår nöt att knäcka för att hitta tillräckligt bra väder...)

Sol, bad, avkoppling, men inte helt öde. Florida är nog egentligen en bra beskrivning på vad som eftersöks, men där har vi varit så många gånger att det vore skoj att se något annat.

Tips på vart vi kan åka?
 

kristerj

Medlem
Södra Gran Canaria - det mesta funkar bra där. Dessutom billigt att hyra bil och åka runt ön.
 

Maja

Medlem
Charter med all inclusive?
Aldrig provat, men det ger mig rysningar av att vara fast på en resort en vecka och äta och gör precis allt där. Kanske är mina fördomar/okunskap som spelar in här?

Södra Gran Canaria - det mesta funkar bra där. Dessutom billigt att hyra bil och åka runt ön.

Får kanske läsa på lite mer om Gran Canaria. Spontant känns det som om det är lite för kallt där i okt/nov. Runt 20-23 grader i vattnet är kallt för min del. Badkruka som jag är. Men det är kanske uppvärmd pool som gäller där?
 

kristerj

Medlem
Tyvärr kan du nog inte räkna med uppvärmda pooler på många hotell, dock kan det finnas undantag, så kolla noga :)
 

Dr. Miles

Expert
Tyvärr kan du nog inte räkna med uppvärmda pooler på många hotell, dock kan det finnas undantag, så kolla noga :)
Precis.
Dessutom garanterad vattentemperatur av uppvärmda poolen varierar.
Vissa har bara 20 grader, vissa har 25 grader.

T ex
Fritidsresor skrev:
Våra poolhotell på Kanarieöarna har fattat precis och majoriteten av poolerna håller temperaturer på över 20 grader.
Uppvärmda pooler på Kanarieöarna - Fritidsresor
 

trekker

Medlem
Inser att för den här fryslorten är inte Kanarieöarna och deras pooltemperaturer ett alternativ!

En längre flygresa är ett måste mao, maken får säga och tycka vad han vill... :p
Konstig make som inte vill vara borta lange och flyga langt. Maldiverna, seychellerna eller mauritius kanske?
 

Maja

Medlem
Konstig make som inte vill vara borta lange och flyga langt. Maldiverna, seychellerna eller mauritius kanske?
Här är det jag som står för reseintresset och som planerar familjens resor. Kan ha något att göra med makens flygrädsla. Det är bara att respektera och bli lite imponerad att jag får med honom på bara mer eller mindre long haul-flygningar numera. HKG i februari och SFO nu i juni. :D

Tänkte på Aruba förut. Maldiverna känns lite för långt och privat. Att bara ligga på en paradisstrand gör maken fullkomligt galen och han lär klättra på väggarna av tristess.

I-landsproblem så det står härliga till. ;)
 
Toppen