Senaste nytt

Paris CDG försöker bättra på sitt rykte

BusinessClass

Redaktör
Paris Charles de Gaulle har länge varit en av de minst omtyckta flygplatserna bland skandinaver, och inte minst om man skulle byta flyg. Men nu försöker flygplatsen vinna tillbaka passagerarnas hjärtan, och det är många nya initiativ och förbättringar man gör. De flesta av oss som reser ofta har nog aktivt försökt att undvika CDG…
 

Erik M

Medlem
Skönt att läsa!

Det är ju fotbolls-EM i juni. Jag och många många fler kommer vara där. Jag bävar lite, men samtidigt ser jag fram emot att se flygplatsen under ett riktigt stresstest. Flyger SAS Plus men ska nog ändå räkna med en del köande!

För några veckor sedan landade jag på CDG och allt gick smidigt, fram till att vi skulle in i en (förbeställd) taxi. När vi hittat den tog det ett bra tag in till stan också.
 

olo

Medlem
Ett exempel på hur bättre man har tänkt är exempelvis att Air France flyger långdistans från terminal 2E, 2F är avgångar inom Schengen och 2G är regionalflyg
Nja, 2G är för Hop!, och så länge flyget från Göteborg landar där kommer jag aldrig att byta med AF på CDG.
 

palmen

Moderator
Aldrig igen om jag inte måste. 0 känsla för service när något går fel och oförskämd personal. Även om transfertiden skulle vara 15 minuter skulle jag undvika CDG i största möjliga mån...
 
Skulle flyga från Paris till Stockholm med Air France. BusinessClass, assistans (beställd mer än 1 månad tidigare) då jag har svårt klara långa gångsträckor och köer. Anlände till flygplatsen drygt 2 timmar före avgång och räknade med en avkopplande stund i loungen före avgång. Checkades snabbt in och hänvisades till informationsdisken för att vänta på rullstol och jag väntade.... Frågade ett par gånger och fick ett ointresserat, närmast otrevligt, svar. Inte precis bekväma sittplatser och tröttsamt buller. Till slut efter drygt 1,5 timmar kom rullstolen och jag hann som sista passagerare ombord!
 

agehall

Medlem
Aldrig igen om jag inte måste. 0 känsla för service när något går fel och oförskämd personal. Även om transfertiden skulle vara 15 minuter skulle jag undvika CDG i största möjliga mån...
Om du hade transfertid på 15 minuter finns det inte en chans att du hinner med din flight.. ;)
 

SASmackan

Medlem
CDG är den enda flygplatsen i världen som jag undviker. Innan enbart på grund av att kollegor hade varnat mig.

Men efter en tvingad resa Munchen - CDG - Birmingham, som med all timing var enda alternativet så har jag nu personlig erfarenhet av att missa en connection.

Jag har kanske 150 flygningar per år och har än så länge enbart missat flyget en gång - och det var på CDG.

Att man släpades bort till något mögligt motell med fruktansvärd buffe-middag gör inte saken bättre...
 
Toppen