Senaste nytt

Giltighetstid vid bortskänkt Eurobonus Guld/Silverkort

Andreas.Net

Medlem
Jag gav bort ett silverkort till min fru i och med att hon började en ny intjäningsperiod och var då helt säker på att hon skulle få behålla denna status hela nuvarande period samt nästkommande, döm om min förvåning när av en händelse pratade med Guld supporten i ett annat ärende och passade på att fråga om giltighetstiden och då sa dom att man bara fick behålla statusen en intjäningsperiod.

Hon jag pratade med menade på att detta var något som de nyligen hade ändrat på, är det någon annan här som vet mer om detta ?

/Andreas
 

El0

Medlem
Whaaaat.....??? :(
Kanske någon som nyss fått ett EBG kan svara på hur länge deras gäller...
 

In_Sweden

Medlem
Jag gav bort ett silverkort till min fru i och med att hon började en ny intjäningsperiod och var då helt säker på att hon skulle få behålla denna status hela nuvarande period samt nästkommande, döm om min förvåning när av en händelse pratade med Guld supporten i ett annat ärende och passade på att fråga om giltighetstiden och då sa dom att man bara fick behålla statusen en intjäningsperiod.

Hon jag pratade med menade på att detta var något som de nyligen hade ändrat på, är det någon annan här som vet mer om detta ?

/Andreas
Vad står det på hennes kort? Sista giltighetsdatum?
 
Fick ett guld i vintras och det gäller innevarande + nästa period men kan förstå att de ändrar så att kort som har erhållits via gåva endast gäller en period.
 

Lollet

Medlem
Jag fick ett kort i december (min nya period börja då) giltighetstiden som står på kortet är bara innevarande period. Jag har trott att ett nytt kommer skickas ut när denna period är slut. Känns väldigt tråkigt om det inte är så, då har jag gjort en förlustaffär.
 

agehall

Medlem
Det vore inte en orimlig ändring, men det hade väl varit önskvärt att SAS talat om detta officiellt någonstans.
 

palmen

Moderator
Helt klart en dålig ändring men det var ju lite för bra tidigare. Nu kan det ju vart så att kundtjänst inte har koll också.

Om man ger bort kortet sista månaden av någons period kommer det bara gälla 1 månad...
 

CharlieK

Medlem
Jag gav bort mitt guldkort till en polare för ca 3 veckor sedan, hans är giltigt till 2018 dvs innevarande plus nästa intjäningsperiod. Är det en nyhet så måste det antingen vara väldigt nytt, annars är väl kundtjänst ute och cyklar som vanligt.
 
Toppen