Senaste nytt

Fast i Singapore just nu, inställd flight till Bali KL 0835

Markus787

Medlem
Hej!
Sitter fast Singapore, vad har jag för rättigheter till ersättning?

KLM säger att dem ska fixa hotell och mat samt ombokning oavsett.

Mvh
Markus787
 

Markus787

Medlem
Betalat med VISA kort, hemförsäkring trygg hansa, bokat i ekonomi, ingen status inom skyteam.

Vi fick vända med planet efter en timma pga spricka i landningsbanan på DPS
 

agehall

Medlem
Jag är tveksam till att du har rätt till någon ersättning alls. Det finns nog inga prejudikat på området.

Problemet är att detta är en fifth freedom flight SIN-DPS. Visserligen utförs den av KLM som är ett EU-bolag, men jag tror du får svårt att hävda att det är en och samma flight trots att det är samma flightnr.

Med andra ord är det reseförsäkring som får ta ev ersättningar för utlägg utöver vad KLM tar på sig.
 

SNIFF

Medlem
upload_2016-5-4_14-39-43.png


Det går ett flyg kl 01 5/5, dvs om några timmar med AirAsia? Du kanske kan bli ombokad till det flyget istället. Det lär ju vara lite extra kaos under morgonen. Då ett annat flyg med samma destination och allians också blev inställt.

Under morgonen verkar det finnas dessa att åka med.

upload_2016-5-4_14-43-42.png
 

flum

Medlem
Jag är tveksam till att du har rätt till någon ersättning alls. Det finns nog inga prejudikat på området.

Problemet är att detta är en fifth freedom flight SIN-DPS. Visserligen utförs den av KLM som är ett EU-bolag, men jag tror du får svårt att hävda att det är en och samma flight trots att det är samma flightnr.

Med andra ord är det reseförsäkring som får ta ev ersättningar för utlägg utöver vad KLM tar på sig.
Känns ju dessutom som att spricka i landningsbanan är en extraordinär omständighet utom KLMs kontroll.
 
Toppen