Senaste nytt

Star Alliance rutt till Barcelona

Jag funderar på att använda en US Airways Partner Award för mig och min fru till Barcelona.
Normalt sett skulle man flyga direkt med SAS men det verkar som ett tråkigt sätt att utnyttja poängen.

Ett alternativ jag tittat på är att flyga via GVA, ZRH med LX eller kanske MUC med LH.
Hur skulle ni lägga upp rutten så den blir "roligast" möjliga men ändå hanterbar för ett spädbarn?
Vi har möjlighet till ett stopover. (se städer nedan)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Adria: Ljubljana, Pristina
Aegean: Athens, Thessaloniki
Austrian: Vienna
Blue1: Helsinki
bmi: London Heathrow
Brussels: Brussels
LOT: Warsaw
Lufthansa: Frankfurt, Munich
SAS: Copenhagen, Oslo, Stockholm
Swiss: Zurich, Geneva, Basel
TAP: Lisbon, Porto
Turkish: Istanbul, Ankara
 

Dr. Miles

Expert
Om jag kommer ihåg rätt, kan man inte ta stopover på en bonusresa när avreseort och destination är inom samma zon, med US Dividend Miles.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Spontant tycker jag att åka med SWISS ena vägen och med Lufthansa (via MUC) ena vägen, är bra lösning.
Om det inte var med infant skulle jag ha tagit via Istanbul. ;)
 

erc

Medlem
Instiktivt ville jag direkt säga LJU, men Adria flyger ju inte ARN-LJU, och då bli det två stop till BCN.

Turkish är, naturligtvis, mest exotiskt men innebär sinnesjuka avgångstider och lång stopover.

Brussels från BMA verkar bra tidsmässigt med två lika långa (korta) flighter.

Men - jag hade valt LH via MUC. Flyga över alper. Bra tider (LH2414, LH1814). Lagom stopover på en dryg timme. Kanske via nya BER på hemvägen?
 

agehall

Medlem
Finns det inte bättre sätt att använda poängen? Jag tycker det verkar som slöseri att göra en så kort intre-europa-resa.
 

JacobGBG

Medlem
Alla förslag välkomna! Jag har 400.000 EB och 400.000 US poäng. Två vuxna + infant.
Min fru älskar Barcelona och vill gärna vara där 10-15 dagar i vår.

Varför inte sätta destination i Afrika/Mellanöstern bara någon natt och ha en längre stopover ena vägen i Barcelona. På så viss får ni premiumkabiner och möjlighet att nyttja stopovers med US. Det beror väl förstås på hur mycket tålamod tösabiten har med att flyga också.
 
Toppen