Senaste nytt

Hjälp med bonusresa 1st Class med Star Alliance Göteborg -> Singapore (Amex 2-4-1)

JeanHell

Medlem
Hej!

Nu har jag äntligen fått min första 2-4-1 samt har tillräckligt med poäng för att åka min första First class-resa som jag tänkte skulle gå till Singapore. Målet är att genomföra denna resa redan nu i sommar och jag förstår mer än väl om utbudet är skralt så tätt inpå. Men jag vill ändå ge det ett försök, finns det inget bra så köper jag en resa istället och skjuter upp min award-resa :)

Jag har sökt en hel del på United och Lifemiles hemsidor och hittat utresa som är OK men har lite svårare hitta en hemresa som är bra. Jag har inga önskemål/krav på routing mer än att jag vill börja i GBG och sluta i SIN.

Utresa 30 Juli:
GOT-MUC (SAS Plus, Business) (United.com)
MUC- MXP (Air Dolomit, business) (United.com)
MXP-BKK (Thai Airways, First) (United.com)
BKK-SIN (Thai Airways, Business) (United.com)

Tyvärr missar jag ju all First Class land service med ovanstående bokning men hoppas en eventuell hemresa kan bistå med detta.

Har läst många guider och trådar här på forumet och de har hjälpt mig enorm mycket, dock önskar jag ha lite feedback från er kunniga resenärer för att kanske hitta ngt bättre än det jag kommit fram till själv :)
  1. Varifrån vill du börja din resa? GBG
  2. Var är din destination? Singapore
  3. När vill/behöver du resa ut? 30/31 Juli, måste dock vara i Singapore senast 1/8 12:00
  4. När vill/behöver du komma hem? 20/21 augusti 2016
  5. Hur länge vill du vara borta? 3 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Så mycket som möjligt i First, därefter Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) runt 5000
  10. Vad är det viktigaste för dig? Kabinklass
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Öppet
Förstår om detta kanske är en omöjlig situation men tänkte att jag ändå frågar er som gjort detta hundratals gånger så kanske det ändå finns en chans :)

Och jag ber om ursäkt ifall jag kanske skulle postat detta i en redan befintlig tråd, jag föröskte söka men hittade inget som kändes helt rätt utan risk att kapa tråden isf.

Tack på förhand för alla svar, uppskattas mycket!
 
Last edited:

NotRyan

Medlem
Ett tips: blanda inte "populärförkortningar" med IATA-koder :)

Skulle jag mot förmodan ha fel så går det inte att åka så då jag inte hittar någon flight Galesburg - München :D
 

Dr. Miles

Expert
Om budgeten för skatter&bränsletillägg är max 5.000SEK, undvik THAI och Lufthansa.
Det blir avsevärt billigare om du kan hitta tillgänglighet på ANA flygningar.
 
  • Gilla
Reactions: bnr

Glenn E

Medlem
21 augusti kan du åka med Thai Singapore till Bangkok och ansluta med Thai eller Asiana till Seoul.
Kl 12.30 22 augusti finns 2 platser i första klass med Asiana till Frankfurt.
Därifrån finns Lufthansa till Göteborg och ni kommer fram på kvällen 22 Augusti.
Kanske en dag försent?

Förövrigt är det mycket svårt att hitta 2 platser i första klass med ANA.
 

JeanHell

Medlem
Tack för svaren!
Tyvärr är den 22:e augusti för sent att vara hemma men tack för feedback

Ok det är såpass dyrt att åka Thai first, trodde 5000/pers skulle täcka det men så är det kanske inte?

Inser mer och mer att det kanske inte går att få till med en vettig 1:a-klass-resa denna gång.
Funderar istället på Business GOT-Sin istället.
Någon som har erfarenheter av bra business-klass-rutter GOT-SIN? :)
 

Dr. Miles

Expert
Ok det är såpass dyrt att åka Thai first, trodde 5000/pers skulle täcka det men så är det kanske inte?
För din information.
THAI debiterar 200 EUR bränsletillägg per segment på Europa-Bangkok i First class och i Business class.
Så bara tur och retur blir det 400 EUR = ca 3.700 SEK endast för bränsletillägg.
 
Toppen