Jag hade tänkt att positionerings flyga till Frankfurt för att sedan därifrån ta mig vidare.
På ditvägen hade jag tänkt mig LH:s Economy Classic men på hemvägen Economy Flex.
Nu är frågan till expertisen här finns det någon anledning att köpa en Flex med tanke på att den inte är så Flex trots allt.
Trots att det är en Flexbiljet så bokas den i K,L och T klassen vilket är det absolut lägsta i dagsläget.
Skulle det vara så att jag behöver göra en ombokning så åker jag på kostnaden för differensen till en högre bokningsklass. Då är tanken att om något strular på hemvägen göra en ombokning till nästa dag.
Man behöver ju inte direkt ha en kulram för att räkna ut att så låga boknings klasser inte finns då!!
Kollade lite på Uniteds hemsida vad dom högre boknings klasserna skulle kosta och enbart snäppet högre var ju en hårresande upplevelse.
Jag har visserligen 3,5 timmar i marginal på FRA, men kommer man från Asien med separata biljetter så behöver det inte strula mycket för att skita sig.
På ditvägen hade jag tänkt mig LH:s Economy Classic men på hemvägen Economy Flex.
Nu är frågan till expertisen här finns det någon anledning att köpa en Flex med tanke på att den inte är så Flex trots allt.
Trots att det är en Flexbiljet så bokas den i K,L och T klassen vilket är det absolut lägsta i dagsläget.
Skulle det vara så att jag behöver göra en ombokning så åker jag på kostnaden för differensen till en högre bokningsklass. Då är tanken att om något strular på hemvägen göra en ombokning till nästa dag.
Man behöver ju inte direkt ha en kulram för att räkna ut att så låga boknings klasser inte finns då!!
Kollade lite på Uniteds hemsida vad dom högre boknings klasserna skulle kosta och enbart snäppet högre var ju en hårresande upplevelse.
Jag har visserligen 3,5 timmar i marginal på FRA, men kommer man från Asien med separata biljetter så behöver det inte strula mycket för att skita sig.