Senaste nytt

Problem med online incheckning för flyg imorgon 03MAJ?

AABack2ARN

Medlem
Flyger med BA via London vidare till Hong Kong i morgon. Försökte checka in 23h50min innan avgångstid (BA771 07:40). "You are too early! The flight is not open for check in yet". Jaha tänkte jag och jobbade vidare. Försökte ytterligare några gånger fram till 11 med samma resultat :(

Får då ett mail från BA som säger att man är på väg att byta incheckningssystem för Stockholm (till Altea Fly tror jag) och de rekommenderar att man checkar in online och är ute i god tid på flygplatsen.

Men flighten är fortfarande (20:00) stängd för incheckning :(

Inser att jag måste vara ute i god tid på flygplatsen. Urk!

Ingen annan som har prövat att checka in online för någon BA-flight i morgon 03MAJ (med bättre resultat)?

En bieffekt är att man nu kommer se seatmap i ExpertFlyer fram till avgång. Innan så har den blivit låst så fort flighten öppnat för check in.
 

SNIFF

Medlem
Kan du inte checka in va telefon, sms, app? Gå till AEX på centralen och checka in där? :)
 

AABack2ARN

Medlem
Har BA SMS-incheckning?

Appen bara snurrar och snurrar och så blir det timeout. Men där blir jag lite fundersam för den hittar bara mig på bokningen (och inte min medpassagerare). På "Manage My Booking" på datorn ser allt bra ut inklusive sittplatser - så jag är egentligen inte SÅ orolig mest trött.

AEX ligger inte bra till då jag bor norr om stan.
 

SNIFF

Medlem
Jag vet inte om de har SMS-incheckning, tänkte om SAS har det så har väl alla andra... :p
Kan man inte checka in online på hemsidan då?
Du har inte högre status med BAEC? De kanske går att ringa dem och få hjälp?

Skulle kunna knata ner till stationen i Uppsala och checka in dig om de har BA incheck i automaten där. :p
Verkar som att de har det, Incheckning | Stockholm Arlanda Airport

Nackdelen är väl att du inte har boardingpass sedan...
 

AABack2ARN

Medlem
Det skulle göra saken intressant. Att du har boardingpassen ;)

Vid incheckningen online kommer jag till denna sida

no olci.png


Och klickar jag till "Hantera min bokning" står det att "Online check is not available" eller något i den stilen. Men alla flighter ser ok ut.

Jaja, det är väl bara att sura i det bitna äpplet och vara ute i tid på Arlanda. Lär ju inte vara ensam om även alla andra (?) har problem med incheckningen...

P.S. Har även försäkrat mig om att vara på den engelska sidan, men det hjälper inte heller. :(
 

agehall

Medlem
Jag checkade in för LHR-OSL för imorgon för en liten stund sedan. (Online då)

Jag misstänker att FLY har något med saken att göra. Det är inte direkt smärtfritt och jag skulle råda dig att vara beredd på rejäl kö vid incheckningen. När OSL drog igång tog det ca 15 minuter per passagerare.
 

AABack2ARN

Medlem
Det borde ha med FLY att göra eftersom incheckningen verkar fungera på andra rutter (annars hade det nog varit ett ramaskri på ett annat engelskspråkigt forum). Däremot hade siten ganska mycket problem igår (och i helgen) med mycket Internal Server Error...

British Airways skriver vilka flygplatser som är aktuella men det ironiska är att de rekommenderar OLCI och det är ju det som inte fungerar :(
 

AABack2ARN

Medlem
Dagens (03MAJ) BA771 är den första med Altea FLY. Incheckningen tog definitivt extra tid, men det var extra många diskar öppna och mycket personal. Det lär nog kunna uppstå en del köer under dagen - i synnerhet om det är många med krångliga biljetter.

Mitt eget problem med OLCI kan dock vara relaterat till att det verkar finnas två Amadeus-PNR på samma bokning?
 

RonnieK

Medlem
Jag checkade nyss in online för flyg imorgon (4 maj) ARN-LHR-PRG. Inga problem whatsoever, däremot hade våra förvalda platser på ARN-LHR (BA777) ändrats från 1A, 1C till 1A, 2C. Skulle ändra tillbaka men såg att det inte fanns någon 1C längre (se skärmdump nedan) så det fick bli 1D, 1F istället. Någon som vet varför konfigurationen är 1-2, 2-1 i CE?

ba777_seatmap.png


Edit: hittade en tråd på FlyerTalk som jag tror beskriver planet. Spännande! CE Service in a CW Seat - The Midhaul A321 - A Pictorial Report - FlyerTalk Forums
 
Last edited:
Toppen