Senaste nytt

Nekad vanliga frukosten som Diamond med Exec-rum

bnr

Medlem
Som några kanske vet (liverapport) så är jag i Mexico City för tillfället.

Är HHD och blev uppgraderad till ett Executive-rum vid incheckning.

Körde frukost i loungen igår, den var helt ok men kände att det kunde vara kul att testa den vanliga frukosten nere också.
Gick dit för en stund sedan och blev nekad frukost, de ville ha extra betalt om vi ville äta nere, detta eftersom vi "har frukost i loungen".

Låter jättekonstigt att man som Diamond skulle bli låst till frukosten i loungen bara för att man råkar ha access till den?

Hur funkar detta? Vad är rätt?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

JohanA

Medlem
Som några kanske vet (liverapport) så är jag i Mexico City för tillfället.

Är HHD och blev uppgraderad till ett Executive-rum vid incheckning.

Körde frukost i loungen igår, den var helt ok men kände att det kunde vara kul att testa den vanliga frukosten nere också.
Gick dit för en stund sedan och blev nekad frukost, de ville ha extra betalt om vi ville äta nere, detta eftersom vi "har frukost i loungen".

Låter jättekonstigt att man som Diamond skulle bli låst till frukosten i loungen bara för att man råkar ha access till den?

Hur funkar detta? Vad är rätt?
Samma gäller numera Hilton Shanghai. Frukosten i restaurangen kostar 80 RMB extra. Fick dock gratis mha en voucher efter att jag klagat.

Rent formellt är det väl ok då det egentligen bara ingår continental breakfast som HHD.
 

Senator

Moderator
Det är ganska allmän praxis. Frukosten som ingår som förmån är den som serveras i loungen. Det finns hotell som erbjuder båda, men jag minns inget hotell i USA eller Kanada som har gjort det som HHD.

Frukostfrågan är ju ganska kulturell. Ur ett skandinavisk perspektiv förväntar vi oss ofta frukost som en del av en hotellvistelse, men det är vi rätt ensamma om upplever jag.

Det står ingenting i förmånen om "valfri frukost". Du har fått det skall ha.
 

nissefalk

Medlem
Bodde 4 nätter på Hilton Phoenix Airport för ett kort tag sedan, vid incheckning sa dom att jag fick välja var jag ville äta frukost, det blev i restaurangen då den hade lite bättre utbud.
 

bnr

Medlem
Intressant... tack för svaren.

Vad händer om en man som Diamond hamnar på ett hotell utan lounge(?)
Får man ingen frukost alls då eller "får" man bara continental där vanliga frukosten serveras?

@Senator - den kulturella aspekten spelar definitivt in här.
 

agehall

Medlem
Det är helt normalt - som diamond blir man ofta hänvisad till loungen medan HHG kan få frukost i matsalen.

Edit: Om det inte finns en lounge får man givetvis frukost i resturangen.
 

Senator

Moderator
Intressant... tack för svaren.

Vad händer om en man som Diamond hamnar på ett hotell utan lounge(?)
Får man ingen frukost alls då eller "får" man bara continental där vanliga frukosten serveras?

@Senator - den kulturella aspekten spelar definitivt in här.

Varierar. T.ex. här på Union Square får jag en voucher på $10 som täcker Continental Breakfast. Vill jag ha mer kostar det $10.

Det är upp till varje hotell vad som finns att erbjuda. Några gånger bra, andra gånger sämre.

Hilton NYC Fashion District erbjöd tidigare alla full frukost i restaurangen men verkar ha ändrat detta till (deras ord) "ett mer flexibelt upplägg" men frukost både offsite och onsite med massa sötslisk onsite.

Jag tycker det är fair enough. Här anpassas reglerna efter det kulturella element för vad som passar i USA.
 
Toppen