Senaste nytt

Vilket Hilton i Washington föredrar ni?

Steve

Medlem
Jag planerar inför en jobbresa i höst till Washington och vill gärna ha tips på vilket av Hiltonhotellen jag ska välja. Jag vill gärna bo så centralt som möjligt. (Nära Walter E. Washington Convention Center) Det får gärna vara lounge på hotellet.

Capitol Hilton ligger närmast rent geografiskt men finns det anledning att hellre bo på Hilton Washington?
 

jerixon

Medlem
Kikat lite Washington också för en långhelg.
Bäst pris på Hilton i Arlington...
Någon som bott där?
Sökte efter recension men hittade inget.
 

Nilann

Medlem
Bodde på Embassy Suites Convention Center förra året. Läget var mycket bra, precis vid Convention Center, med gångavstånd till det mesta. Trevliga lägenheter, om än lite enkla, lagad frukost och Evening reception med fria drinkar (inte superkvalitet). Vid nästa resa till Washington DC kommer jag absolut att boka detta hotell igen. Vi trivdes!
 

Senator

Moderator
Jag skulle sagt Capitol Hilton, men loungen har blivit så himla dålig. "Hinkley Hilton" den andra uppe vid Du Pont Circle är helt ok (det var där Hinkley försökte skjuta Reagan).

Om du inte förväntar dig en superfrukost i loungen skulle jag ta Capitol. Läget är suveränt och rummen stora och rätt så bra. Men om du har stora förväntningar gällande frukost lär du bli besviken
 

JimLov

Medlem
Om du inte förväntar dig en superfrukost i loungen skulle jag ta Capitol. Läget är suveränt och rummen stora och rätt så bra. Men om du har stora förväntningar gällande frukost lär du bli besviken

Har bokat Capitol nästa helg så det var bra info. Tack.
 

Moco

Medlem
Capitol's läge är väl i princip oslagbart. Har man inga högre förväntningar på hotellet så är det ett bra val. Precis som @Senator säger är loungen inget att hänga i julgranen, men är man inte HHD så är det ju inget att gråta över. Finns en annan restaurang på hotellet, plus andra alternativ i närområdet.
 

Steve

Medlem
Jag skulle sagt Capitol Hilton, men loungen har blivit så himla dålig. "Hinkley Hilton" den andra uppe vid Du Pont Circle är helt ok (det var där Hinkley försökte skjuta Reagan).

Om du inte förväntar dig en superfrukost i loungen skulle jag ta Capitol. Läget är suveränt och rummen stora och rätt så bra. Men om du har stora förväntningar gällande frukost lär du bli besviken
Tack för input @Senator. Så Capitol ska väljas om läget får avgöra men loungen talar till fördel för "Hinkley Hilton". Är loungen på samma nivå som Hilton San Francisco Financial District är jag nöjd.
 

Maja

Medlem
Sist vi var i Washington D.C. så vet jag att jag och maken bodde utanför och tog bilen in, men frågan är om det är värt att bo mer centralt och låta bilen stå alternativt att bo lite utanför och betala mindre?

Behöver ett rum för 2 vuxna och 1 barn (9 år då). Bäddsoffa går bort då de ofta är av för låg kvalité för att ens dottern ska sova bekvämt i dem i några nätter. Tänker oss 3 nätter - lagom? Vi behöver ett rum med två sängar double/queen size.

Har tidigare tittat på Embassy Suites by Hilton Washington DC Chevy Chase Pavilion då det fått bra recensioner och hade vid det aktuella tillfället bra priser. Nu är reseperioden ändrad och i stället för oktober lutar det åt slutet på juni i stället. Med andra ord, nästa ett år framåt, men jag gillar att göra reserach. ;)

Har även tittat på Hilton Garden Inn Washington DC / Georgetown Area som då ligger mer centralt och det är betydligt lättare att ta sig med kommunala färdmedel alt. faktiskt gå till t.ex. Vita Huset etc.

Hilton Arlington kom också upp som ett alternativ dels för att det går ganska lätt att ta Metron och det var väldigt låga priser. I jmf med övriga två alternativ nämna ovan så är det halva priset.

Tips och input tas tacksamt emot! :)
 

Nilann

Medlem
Embassy Suites Washington Convention Center. Mycket trevligt hotell, bra läge med gångavstånd till centrum, Vita huset, Georgetown (ca 30 minuters promenad) och Capitolium. Priset varierar och vid Conventions kan det vara väldigt dyrt. Vi betalade drygt 200 USD + skatt när vi var där våren 2015.
 
Toppen